וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: מהלך עולמי של קיצוצי ריבית - כבר בימים הקרובים

TheMarker

2.11.2008 / 17:11

היורו רשם באוקטובר את הצניחה החדה בתולדותיו מול הדולר והיין. ניתוח של יחסי הכוחות בין הדולר והשקל מלמד כי בטווח הקצר עשוי השקל להמשיך ולהיסחר כשידו על העליונה



מהלך עולמי מתואם של קיצוצי ריבית צפוי להתרחש כבר בימים הקרובים כך מעריך היום האנליסט לירן קפלוטו מפינוטק. התחזקותו של הדולר נמשכת והערכות בשוק הן שעל אף הנתונים הכלכליים הקודרים הזורמים מארה"ב הסנטימנט הוא שלילי יותר בשאר המדינות המעדיפות להחזיק בדולר בתור רשת ביטחון.



היורו רשם באוקטובר את הצניחה החדה בתולדותיו מול הדולר והיין. ניתוח של יחסי הכוחות בין הדולר והשקל מלמד כי בטווח הקצר עשוי השקל להמשיך ולהיסחר כשידו על העליונה עם נטייה ברורה לבחינה של ערכים נמוכים יותר כנגד הדולר 3.65 שקל ואף 3.60 שקל לשבוע הקרוב.



השבוע החולף סיפק כותרות רבות עם קיצוץ ריבית של חצי אחוז בארה"ב ושל 0.2% ביפאן. מצוקת האשראי הגלובלית ובעיקר הרצון להימלט ממיתון עולמי ממשיכות את ההרחבות המוניטאריות על ידי הורדות ריבית נרחבות. את המהלכים השבוע הובילו ארה"ב ויפן, מיד אליהן הצטרפו גם נורבגיה,סין, טייוואן, הונג קונג וישראל, להערכת פינוטק זהו עניין של ימים ספורים עד ששאר המדינות יצטרפו למדיניות הקיצוצים ובראשן גוש היורו, בריטניה וקנדה.



הריבית בארה"ב עומדת כיום על 1.00% בלבד רמת שפל של 50 שנים, הנתונים הכלכליים אינם מעודדים עם קריסתו של הבנק ה-17 במספר, לצד ירידה בביטחון הצרכנים לרמות שפל. למרות התמונה הקודרת בארה"ב עושה רושם כי בשאר העולם האווירה הרבה יותר פסימית וכך גם סוברים מרבית המשקיעים והגופים הפיננסיים הגדולים המבקשים להחזיק בדולר כרשת ביטחון ומגמת התחזקותו של השטר הירוק נמשכת במלוא העוצמה.



במהלך חודש אוקטובר רשם המטבע האירופי את הצניחה החדה ביותר בתולדותיו מול הדולר והיין עם ירידה של יותר מ-10% מול הדולר ליחס של 1.2730 דולרים בלבד, וירידה של 19% מול היין כשסגר את אוקטובר סביב 125 יין. בגוש היורו צפויה ביום חמישי הורדת ריבית בשיעור של 0.5% לרמה של 3.25%, ז'אן קלוד טרישה הנגיד האירופי רמז להורדת ריבית זו כצעד הכרחי לתמיכה בכלכלת אירופה הדועכת. "הסנטימנט השלילי של היורו מול הדולר והיין עשוי להמשך לפחות בחצי השנה הקרובה, כך שאנו לא קרובים עדיין לתחתית ערכו", כך מוסר לירן קפלוטו דילר בכיר מחדר העסקאות של פינוטק בלונדון.



בשבוע הקרוב מלבד הכרזות הריבית בגוש היורו, בריטניה ואוסטרליה מצפה לנו יומן כלכלי עמוס ומעניין עם פרסום נתוני הייצור מארה"ב שעשויים כמובן להצביע על האטה, כמו כן בסוף השבוע יפורסמו נתוני שוק העבודה בארה"ב, התחזית היא לירידה של 200- אלף משרות חדשות וכן עליה ברמת האבטלה ל-6.3%, הביצועים הכלכליים הגרועים עשויים בהחלט לבשר על תחילתה של פגיעה משמעותית של משבר האשראי בכלכלה הריאלית ותחילתו של מיתון.



בשבוע החולף נחלש הדולר אל מול השקל ורשם ירידה של 3.29% במסחר הרציף, מרמה של 3.8260 אל עבר 3.70 שקלים בלבד. הזעזועים הפוליטיים והכישלון בהרכבת ממשלה שמשמעותו הליכה לבחירות חדשות בפברואר 2009 אינם מותירים רושם רב על המערכת הפיננסית. המשק הישראלי פיתח רמת חסינות גבוהה לחוסר היציבות הסובבת אותו. בימים אלה העניים נשואות אל עבר הכלכלה הגלובלית הנכנסת להאטה שהשפעותיה הדרמטיות יורגשו בהחלט בחודשים הבאים גם במשק הישראלי.



הריבית במשק הישראלי נמצאת ברמה של 3.5% לאחר שתי הורדות רצופות. בנק ישראל אמר בשבוע שעבר "כי יש לו אמון מלא ביכולות של המשק הישראלי להתמודד עם המשבר הפיננסי וההאטה הצפויה במשק העולמי", וכמו שתמיד דאג להדגיש "לא יהסס בנק ישראל לנקוט בכל הכלים העומדים לרשותו כדי לתמוך בפעילות הכלכלית וביציבות הפיננסית".



קצב הצמיחה עשוי לרדת לכדי 2.7% בלבד בשנת 2009 זאת לעומת 4.5% קצב נוכחי ב-2008. ההאטה בקצב צמיחת התוצר תדחוף את בנק ישראל להרחבות מוניטאריות נוספות שיגרמו אף הן להיחלשותו של השקל בחודשים הבאים. ניתוח של יחסי הכוחות בין הדולר והשקל מלמד כי בטווח הקצר עשוי השקל להמשיך ולהיסחר כשידו על העליונה עם נטייה ברורה לבחינה של ערכים נמוכים יותר כנגד הדולר 3.65 שקל ואף 3.60 שקל לשבוע הקרוב, זאת לעומת הרמה של 3.70 בה נסחר כיום יש לזכור כי התנודתיות של הצמד גבוהה ורמת ההתנגדות הראשונה עומדת על 3.80 שקלים לדולר בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully