וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני המזון: עיכוב המזון בנמלים בלתי נסבל; נתבע את משרד הבריאות על הנזקים

רוני לינדר-גנץ

2.11.2008 / 17:21

משרד הבריאות: העומסים נוצרו במהלך החגים, קשה לגייס עובדים לתחנות ההסגר בגלל פרשת רמדיה



יבואני המזון המתמודדים עם עיכובים מתמשכים בשחרור משלוחי מזון מהנמלים, מתחילים לאבד את סבלנותם: במכתב ששלח יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, מתלונן היו"ר על כך ש"יבואני המזון סובלים כבר חצי שנה מעיכובים בלתי נסבלים בשחרור משלוחי מזון, זאת על אף אינספור פגישות והתחייבויות מצד הגורמים הבכירים ביותר במשרד הבריאות, שהעומסים יפחתו ושהאפשרות ליבא מזון לארץ תחזור להיות אפשרות שפויה כמקובל במדינות מתוקנות וכמתחייב מהסכמי סחר בינלאומיים". במשרד הבריאות אומרים בתגובה כי העומסים הנוכחיים נוצרו במהלך החגים, וכי המשרד מתקשה לגייס עובדים לתחנות ההסגר בנמלים.



כזכור, לפני כחצי שנה החלו עובדי משרד הבריאות בתחנות ההסגר להקשיח את הבדיקות שהם עורכים למוצרי מזון מיובאים. זאת, בעקבות כתב האישום הפלילי שהגישה הפרקליטות כנגד חמישה מעובדי המשרד בפרשת רמדיה וחששם מגורל דומה במקרה של טעות. לבסוף התערבה הממשלה במשבר והסכימה להעניק למנהלים בכירים במשרד הבריאות סמכות לשחרר משלוחים בהליך מזורז, ובין היתר גם תוך סטייה מנהלים של משרד הבריאות, בכפוף לשיקול דעת מקצועי.



לזמן מה נראה היה כי השטח נרגע וקצב השחרור השתפר, אך עתה חוזרות התלונות של היבואנים על עיכובים: "מבדיקת ענף המזון עולה כי נכון ליום 29.10.08 בבוקר, בתחנת ההסגר בחיפה עובדים על תיקים מיום 15.10.2008, ובתחנת ההסגר באשדוד עובדים על תיקים מיום 12.10.2008", נמסר מהאיגוד.



לדברי שליסל, הנזקים הנגרמים מהעיכובים אף "מורגשים ביתר שאת נוכח המשבר הכלכלי העולמי שמחריף את הקשיים הניצבים בפני היבואנים". שליסל מצהיר כי בכוונת היבואנים להגיש בקרוב תביעה משפטית בגין "הנזקים הישירים הנובעים מהעיכובים בתחנת ההסגר".



ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד מחויב בראש ובראשונה לנושא בריאות הציבור. יחד עם זאת פועל כל העת לבדיקת פתרונות לייעול הפיקוח על תהליכי יבוא ולמניעת עיכובים. מזה מספר חודשים צומצמו באופן משמעותי עיכובים בנמלים.



מבדיקה מול תחנות ההסגר נמצא כי פרקי הזמן החריגים שפורטו בפניה, נובעים בין השאר מעומסים שנוצרו במהלך החגים. יצוין כי באופן כללי המערך על פיקוח היבוא סובל ממחסור בכוח אדם. על אף המאמצים הרבים שנעשו על ידי המשרד להקצות תקני כוח אדם לתחנות ההסגר, לדאבוננו מאז הגשת כתבי האישום נגד עובדי משרד הבריאות, אין מענה של אנשי מקצוע לאיוש המשרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully