וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות נדל"ן גרמניות בהיקף של 30 מיליארד יורו הוקפאו למשיכות כדי למנוע קריסה

סוכנויות הידיעות

2.11.2008 / 18:17

בבריטניה חוששים כי צעד זה עשוי לבשר רעות בנוגע לשוק הנדל"ן המסחרי בבריטניה



קרנות נדל"ן גרמניות בהיקף של 30 מיליארד יורו הוקפאו למשיכות בשבוע שעבר כדי למנוע קריסה, כך מדווח ה"אינדיפנדנט" הבריטי. מומחים בתעשיית הנדל"ן בבריטניה חוששים כי צעד זה שננקט בגרמניה עשוי לבשר רעות עבור שוק הנדל"ן המסחרי בבריטניה. קרנות הנדל"ן הגרמניות היו הפעילות ביותר ברכישת נכסים באזור הסיטי והווסט אנד בלונדון השנה.



כמה קרנות נדל"ן פתוחות - קרנות מהן יכולים המשקיעים למשוך כסף בכל עת שיחפצו - הוקפאו באופן זמני. בהן קרנות המנוהלות בגרמניה על ידי AXA ,UBS ומורגן סטנלי. 11 הקרנות הוקפאו זמנית לאחר שמספר משקיעים גדולים החלו למשוך מזומנים על מנת להגדיל את הנזילות. כדי להחזיר את הכסף, על הקרנות למכור נכסים בתיקי ההשקעות שלהן בתחום הנדל"ן, דווקא בתקופה בה שוק הנדל"ן מדרדר. הקרנות הגיבו בהקפאת המשיכות ל-3 עד 6 חודשים. אנליסטים אומרים כי לולא ההקפאה, הקרנות היו נאלצות להיסגר.



10 מבין 11 הקרנות מחזיקות יחדיו בנכסים בהיקף של 27 מיליארד דולר, נכון ל-30 בספטמבר, לפי נתונים של BVI המייצגת את תעשיית הקרנות הגרמנית. הקרן ה-11, המנוהלת על ידי קאטלה פרופרטי גרופ, שווה 390 מיליון יורו. מומחה בארגון מחדש פיננסי אמר כי הבעיות הללו צפויות לפגוע בעתיד הקרוב בקרנות הנדל"ן הבריטיות. "הנדל"ן המסחרי צפוי לספק לנו עבודה רבה ב-2009", אמר המומחה ל"אינדיפנדנט".



סטפן סיפ, מנהל ב-BVI, אמר כי השבוע האחרון של אוקטובר היה השבוע הגרוע ביותר, שזכור לו עבור קרנות מסוג זה. "מעולם לא היה לנו מצב דומה לזה", הוא אמר, אך הכחיש כי השוק הגרמני נתון בבעיה ארוכת טווח. "במידה מסוימת, ההפסדים בהשקעות באג"ח ובמניות הובילו להקצאת יתר בנדל"ן ולצורך באיזון מחדש של תיקי ההשקעות. בשל כך, קרנות הנדל"ן הפתוחות נהפכו לקורבן של המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully