וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריינסטורם נותרה ללא כסף ופיטרה את 20 עובדי החברה

ניר צליק

2.11.2008 / 18:09

החברה, שעסקה במחקר תאי גזע היתה אמורה לקבל כ-2.91 מיליון שקל מהמדען הראשי על פעילותה ב-2008


חברת בריינסטורם כילתה את המזומנים שבידה ופיטרה את כל 20 עובדי החברה, כך נודע ל-TheMarker.

בריינסטורם הוקמה ב-2000 וממוקמת בקריית אריה. החברה עוסקת במחקר תאי גזע, מפתחת טיפול חדשני למחלות הנגרמות מניוון ותמותת תאי עצב, כמו פרקינסון וניוון שרירים (ALS), תוך שימוש בתאי גזע בוגרים של החולה עצמו. החברה נסחרת מאז 2004 בוול סטריט ברשימת הבולטין בורד ובשנה האחרונה הידרדר שוויה לכ-4.5 מיליון דולר בלבד.

איש העסקים החרדי וחסיד חב"ד חיים ליבוביץ בן ה-37, שפעל עד כה בתחומים של הפקות נפט וזהב במקומות אקזוטיים כמו חוף השנהב ובורקינה פאסו, החליט לפני כשנה להשקיע בחברה כ-5 מיליון דולר על פני תקופה תמורת השליטה בחברה עד סוף הרבעון השני של השנה השקיע איש העסקים כ-3.5 מיליון דולר מתוך 5 מיליון הדולר המובטחים.

בנוסף, היתה אמורה החברה לקבל מענק בגובה 2.91 מיליון שקל מהמדען הראשי של משרד התמ"ת עבור ביצוע תוכנית העבודה של החברה בשנת 2008, שכללה את פיתוח הטיפול של החברה, המבוסס על תאי גזע בוגרים, לטיפול במחלות כמו פרקינסון ו-ALS. בשנה שעברה קיבלה החברה סיוע מהמדען בגובה של 1.3 מיליון שקל בהתבסס על מחקרים קודמים שנעשו על ידי החברה.

מאז הקמתה בשנת 2000 ועד תום הרבעון השני של 2008, עמדו עלויות התפעול של החברה על כ-31.8 מיליון דולר, כאשר כ-11.1 מיליון דולר הוצאו על ההנהלה והוצאות כלליות ואילו 20.7 מיליון דולר הוצאו על מחקר ופיתוח. ההפסד הנקי של החברה במחצית הראשונה של השנה עמד על 2.1 מיליון דולר או 5 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 12 סנט למניה במחצית השנה הראשונה של 2007. נכון לסוף הרבעון השני החזיקה החברה בקופת מזומנים ושווי נכסים של כ-165 אלף דולר בלבד.

בתום הרבעון השני צויין בחברה כי היא תצטרך לגייס הון בהיקף משמעותי במטרה לעמוד בהוצאות הצפויות, וכי אם היא לא תצליח לגייס את ההון הנוסף, היא עשויה להפסיק את פעילותה. כעת, משהחברה לא הצליחה לגייס הון נוסף, היא נאלצה לסגור את שעריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully