וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה חושפת: בלייר סייע למרדוק לצלוח חקירה שסיכנה השקעה גדולה שלו

גרדיאן

2.11.2008 / 20:40

ראש ממשלת בריטניה לשעבר הואשם בסיוע למרדוק בתמורה לתמיכה בעיתונים השונים של אייל המדיה


הממשל הבריטי חשף לאחרונה כיצד סייע טוני בלייר לאייל המדיה, רופרט מרדוק, לצלוח חקירה שסיכנה את אחת ההשקעות הגדולות שלו. תזכיר שנחשף מראה כי בתקופה בה כיהן כראש ממשלה הורה בלייר לבכירים לסייע באופן מיידי למרדוק, שתוכנית בעלת פוטנציאל רווחי שלו נחסמה בשל חקירה מתמשכת של הנציבות האירופית. בלייר הואשם בהענקת טובות פוליטיות למרדוק בתמורה לתמיכה בעיתונים השונים של אייל המדיה.

התזכיר חושף אירוע שהתרחש ב-98', אז חברה BSkyB, חברת המדיה של מרדוק, לכמה חברות גדולות אחרות כדי לפתח תוכנית אינטרקטיווית, במסגרתה יכולים אנשים לרכוש מוצרים ולנהל את החשבון שלהם דרך הטלוויזיה.

מרדוק התלונן כי החקירה של התוכנית שלו על ידי המפקח על התחרות של הנציבות האירופית עולה לו כסף. הוא אמר לבלייר כי נציב התחרות הכין רשימה ארוכה של תלונות, וכי דחיית הפרויקט גוררת עלויות עצומות. "סקיי ביצעה השקעה משמעותית (800 מיליון ליש"ט עד כה)," אמר מרדוק לבלייר, "והצלחת המיזם קריטית עבורה". בלייר אמר כי הוא "חש אהדה למטרות של מרדוק באופן אינסטינקטיווי". בסופו של דבר, קיבל מרדוק אישור לתוכנית.

על פי התזכיר, בפגישה בינואר 98' תמך בלייר במרדוק, ואמר כי "חשוב שבריטניה תישאר מעודכנת בפיתוח מוצרי מדיה מעין אלה". המיזם של מרדוק, שכונה בריטיש אינטרקטיב ברודקסטינג, הצליח בתחילה, אך קרס ב-2001 בעקבות נהירת הציבור לרכישות דרך האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully