וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרקטווץ'": התחזקות הדולר מאיימת על מגזר הייצוא האמריקאי ועשויה להוביל להחרפת ההאטה

סוכנויות הידיעות

2.11.2008 / 21:00

באוקטובר נפלו היורו והליש"ט ביותר מ-9% מול הדולר, והדולר האוסטרלי צנח מולו ב-16%



לאמריקאים לא כדאי למהר ולשמוח בעקבות ההתאוששות הדרמטית של הדולר בשבועות האחרונים. כך מזהיר אתר "מרקט ווץ'". הירידה במחירי המוצרים המיובאים, המובילה לירידה באינפלציה, היא חדשות טובות עבור הצרכנים האמריקאים, אבל להתחזקות הדולר יש גם צד שלילי. הדולר החזק הופך את המוצרים האמריקאים ליקרים יותר מחוץ לגבולות ארה"ב, ועשוי לפגוע בנתח השוק הגלובלי של החברות האמריקאיות, דווקא בתקופה של האטה כלכלית.



ב-15 ביולי הגיע היורו ל-1.6036 דולר ליורו - השער הגבוה ביותר מאז הושק המטבע האירופי בינואר 1999. מאז הוא נפל ל-1.273 דולר ליורו, על רקע החרפת המשבר הפיננסי הגלובלי ששלח את המשקיעים לחיפוש אחר השקעות בטוחות. באוקטובר נפלו היורו והליש"ט ביותר מ-9% מול הדולר, והדולר האוסטרלי צנח מולו ב-16%. המשקיעים העדיפו את הדולר על פני כל המטבעות, מלבד הין היפאני.



"האירופאים יפסיקו להתייחס לשוק הדיור האמריקאי כהזדמנות", אמרה ל"מרקט ווץ'" קתי לין, מנהלת מחקר מט"ח ב-GFT. "דולר חזק יפגע בביקוש למוצרים אמריקאים בתקופה שבה הצמיחה חלשה, וזה צריך להדאיג את משרד האוצר האמריקאי. הם לא התלוננו על החולשה הקודמת בדולר, משום שידעו כי מטבע חלש יכול לסייע במניעת האטה חמורה יותר", היא אמרה.



ובכל זאת, האמריקאי הממוצע נהנה מדולר חזק משום שמשמעותו ריביות נמוכות יותר בטווח הארוך ומחירים נמוכים יותר של מוצרים מיובאים. המפסידים העיקריים מהתחזקות הדולר הם מגזרי הייצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully