וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 רגל מתחת ללונדון: BT מעמידה למכירה מנהרות תת-קרקעיות השוכנות מתחת לבירה הבריטית

סוכנויות הידיעות

2.11.2008 / 21:18

המנהרות נבנו במקור ב-1942 במטרה להגן על תושבי לונדון מפני פשיטות אוויריות של חיל האוויר הגרמני


חברת הטלקום הבריטית העמידה למכירה מערכת מנהרות תת-קרקעית, השוכנת כ-30 מטר מתחת לאדמת לונדון. יזמים בשוק הנדל"ן הלונדוני כבר שוקלים לרכוש את המנהרות ולהפוך אותן למלון יוקרתי.

המנהרות, שנבנו במקור ב-1942 במטרה להגן על תושבי לונדון מפני פשיטות אוויריות של חיל האוויר הגרמני, משתרעות לאורך של כ-1.6 קילומטרים ועוצבו במקור כדי לספק מחסה ל-8,000 בני אדם מפני ההפצות הגרמניות. הן צוידו באספקת מים, חשמל ושירותים אחרים.

במשך השנים שימשו המנהרות את סוכנות הביון הבריטי MI6, ולאחר מכן גם את הממשלה, שאיכסנה במקום כ-400 טונות של מסמכים רגישים ביותר. לאחר מכן הפכו המנהרות לרכושו של משרד הדואר הבריטי, שבאותה תקופה שלט ברשת הטלפון הבריטית, עד למכירתן ל-BT. עד שנות ה-90 שימשו המנהרות מהנדסים ב-BT שזכו לעבוד לצד פינוקים כמו קנטינה, באר, אקווריום טרופי ואולם סנוקר.

"אנחנו מחפשים רוכש שיהיה בעל הדמיון והיכולת לעשות במנהרות האלה שימוש מעשי. לאתר הזה יש היסטוריה פנטסטית וכעת שהוא אינו דרוש עוד לצרכי טלקום אנו חושבים שהגיע הזמן להחזיר אותו לשוק ולהעניק לו גם עתיד נהדר", אמרה איליין היואיט, מנהלת חטיבת הנדל"ן של BT.

יזם הנדל"ן הבריטי סיימון וודרוף כבר הביע עניין ברכישת המנהרות, ואמר כי הוא מתכוון להפוך את האתר למלון עבור תושבי לונדון ובליינים, שיכלול לדבריו עד ל-200 חדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully