וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוחי המנהלים הפסידו 10.5% מתחילת השנה

אתי אפללו

3.11.2008 / 8:50

מדובר בתשואה נמוכה מזו שהשיגו קופה"ג וקרנות הפנסיה. לפי הערכות, עד סוף השנה ירשמו ביטוחי המנהלים תשואה שלילית של 20%

אחרי שלושה רבעונים מתחילת 2008, התשואה הממוצעת שהציגו חמש חברות הביטוח הגדולות בביטוחי מנהלים היא מינוס 10.5%. עד כה, לא נרשמו פדיונות בביטוחי המנהלים, מהסיבה הפשוטה - הכספים בביטוחי המנהלים אינם נזילים, ועל פדיונם מוטל קנס בגובה של 35% מהחיסכון. ואולם הניוד המתקרב ובא מעלה את החשש בקרב חברות הביטוח ממעבר כספים מביטוחי המנהלים לקופות הגמל, ובעיקר לקרנות הפנסיה.

בשבוע שעבר נפגשו ראשי ענף הביטוח והגמל עם הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, כדי לדון במצב בענף. אנשי חברות הביטוח לחצו בעיקר על כך שהניוד בין ביטוחי המנהלים לקרנות הפנסיה ולקופות הגמל, שעתיד להיכנס לתוקף בתחילת 2009, יידחה.

תשואה שלילית (ברוטו נומינלית) של 10.5% בתשעה חודשים היא תשואה גרועה יותר מהתשואה שהציגו קופות הגמל (תשואה של מינוס 9.5%), וכמובן, תשואה גרועה יותר מהתשואה שהציגו קרנות הפנסיה. אוקטובר, שהיה חודש שחור בשווקים, מסמן כי את הרבעון הרביעי יחלו ביטוחי המנהלים בהכפלת התשואה השלילית שהציגו עד כה - כך על פי ההערכות בשוק.

בפוליסות המשתתפות ברווחים בקרן י', שהיא הקרן שבה מרוכזים רוב חסכונות הציבור בביטוחי המנהלים, מובילה מגדל לאחר שלושה רבעונים את טבלת התשואות בפער ניכר לעומת המתחרים. מתחילת השנה מציגה מגדל תשואה שלילית של 7.93%. הראל, הבאה אחריה, רשמה תשואה שלילית של 10.14%. את טבלת התשואות סוגרת הפניקס, שפיטרה באחרונה את מנהל ההשקעות בפוליסות ביטוחי המנהלים שלה, עם תשואה שלילית של 12.91% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully