וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 טריליון דולר נמחקו מחשבונות הפנסיה בארה"ב; מנכ"לים הפסידו בממוצע 49% משוויים

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 6:35

בראש הרשימה: וורן באפט ששווי אחזקותיו בברקשייר התאוויי, נפל ב-13.6 מיליארד



האם העובדות הבאות מחממות את לבכם על רקע קריסתם של חשבונות הפנסיה שלכם: וורן באפט מפסיד המון כסף. וכמוהו גם קירק קירקוריאן, קרל אייקאן וסאמנר רדסטון. הם עדיין מאוד עשירים, אולם הפסדיהם – חלקם על נייר ואחרים ממומשים – מדגימים עד כמה רחב המשבר ועד כמה לא דילגה מפולת השווקים אפילו על המשקיעים הגדולים ביותר, המנכ"לים הגדולים וענקי קרנות הגידור.



המנהלים המצליחים הללו לא יכולים להאשים רק את השוק – חלק מהם פגעו בעצמם בעיתוי השקעה גרוע, או בשימוש בהלוואות לצרכי השקעות, הלוואות שאותן נדרשו להחזיר.



היתה זו שנה כאובה לכל מי שהיה חשוף לשוק המניות. מדד S&P 500, שנחשב לברומטר לשוק כולו, הפסיד 36% מערכו מאז ינואר. כל מגזר במדד, כולל מגזרי האנרגיה והחשמל המשגשגים לשעבר, סבלו מירידות של 20% או יותר.



הפסדים אלה בשנה האחרונה מחו 2 טריליון דולר מחשבונות פנסיה אישיים (401K), כמעט חצי משוויים, לפי ממצאים של המרכז למחקר פרישה בבוסטון קולג'. הפסדים דומים נרשמו בתיקי ההשקעות של קרנות פנסיה פרטיות וציבוריות, שהפסידו 1.9 מיליארד דולר.



עם נפילת המניות, נפלו גם שווי אחזקותיהם של מנהלים בכירים. ב-175 החברות הגדולות נרשמה נפילה של 49% מתחילת השנה בממוצע, לפי מחקר של חברת הייעוץ סטיבן הול אנד פרטנרס. בראש הרשימה נמצא וורן באפט, ששווי אחזקותיו בחברה שלו, ברקשייר התאוויי, נפל ב-13.6 מיליארד דולר, או 22%, מתחילת השנה. מייסד ומנכ"ל אורקל לארי אליסון הפסיד 6.2 מיליארד דולר, 24%. הנתונים נכונים ל-29 באוקטובר. מיליארדים רבים הפסידו סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט; ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון; ורופרט מרדוק, מנכ"ל ניוז קורפ. כולם סרבו למסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully