וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המיתון, בראשונה מאז 1972 נחתם הסכם המבטיח תוספת שכר לעובדי שמירה ואבטחה

מאת חיים ביאור

3.11.2008 / 7:13



>> בענפי המשק השונים נערכים לצמצומים, אך למרות זאת ההסתדרות והארגון הארצי של חברות השמירה ואבטחה חתמו, בראשונה מאז 72', על הסכם קיבוצי המבטיח תוספת שכר לעשרות אלפי עובדי השמירה והאבטחה.

הסכם השכר החדש מחליף הסכם ישן שהערכים נקובים בו בלירות ואיבדו ממשמעותם. ההסכם קובע כי השכר בענף יורכב משכר המינימום במשק ועוד תוספת של 2.5%. התוספת תחולק לשלוש פעימות: 0.5% עם כניסת ההסכם לתוקף, 1% נוסף כעבור חצי שנה ו-1% נוסף לאחר שנה.



לדברי עו"ד שי תקן, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, ההסכם פותח פתח לעובדים בענף לתבוע לדין פלילי מעסיקים אשר לא ישלמו את התוספות.



תקדים נוסף בהסכם הוא קביעת עלות מינימום של שעת עבודה בענף השמירה והאבטחה. בשל החרפת התחרות בענף, חברות השמירה שהתמודדו במכרזים הציעו מחירים נמוכים כדי לזכות בהם, וכתוצאה מכך פגעו בשכר ובתנאים הנלווים של עובדיהן.



קביעת העלות המינימלית, על פי ההסכם החדש, תחייב את החברות להציע מחירים שיאפשרו להן לשלם את מלוא הזכויות המגיעות לעובדים.



הסכם השכר קובע גם, בראשונה במגזר הפרטי, חובה מצד המעסיק לערוך שימוע לעובדים בעלי ותק של שנתיים לפחות בחברה, העומדים בפני פיטורים. בשימוע יהיה נוכח נציג ההסתדרות ובמקרה שהאחרון יתנגד לפיטורים, תועבר ההכרעה לידי ועדה משותפת להסתדרות ולהנהלת החברה. ההסכם אף מבטל את הנוהג של רוב חברות השמירה והאבטחה לקזז ולהטיל קנסות על עובדים שגרמו בשוגג נזק לציוד של החברה.



פנסיה מקיפה במקום פנסיית יסוד



עוד נקבע בהסכם כי זכויות הפנסיה של העובדים יהיו במסלול פנסיה מקיפה, במקום פנסיית יסוד (המעניקה זכויות מופחתות) עד כה. עובד יבוטח לפנסיה שישה חודשים מיום תחילת עבודתו. שיעור ההפרשות לפנסיה יגדל בהדרגה על פני שש שנים, כך שב-2014 שיעור הפנסיה לעובדים יגיע ל-17.5% מהשכר.



כל עובד יקבל ביטוח ריסק בגובה 150 אלף שקל מיום עבודתו הראשון למשך ששת החודשים אשר בהם הוא אינו מבוטח לפנסיה. עובד אשר המתגורר רחוק ממקום עבודתו (המרחק המדויק בק"מ ייקבע בנפרד) ומועסק בשעות שבהן אין תחבורה ציבורית, יקבל לינת לילה על חשבון המעסיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully