וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש מנזק תדמיתי: ההורים ממשיכים להביע אמון בסימילאק

מאת רוני לינדר-גנץ ועדי דברת

3.11.2008 / 7:13

משרד הבריאות עדיין לא פירסם את המסקנות הסופיות מבדיקת תחליף החלב סימילאק טופ 3, אך ברבוע כחול טוענים כי אין שינוי בביקוש למוצר



>> אין שינוי משמעותי במכירות ובהחזרות של סימילאק בעקבות הדיווחים על פעוטות שחלו לאחר שלכאורה ניזונו מהמוצר - כך עולה מבדיקה שבוצעה ברשתות שבהן נמכרות פורמולות המזון לתינוקות, זאת אף שמשרד הבריאות עדיין לא הודיע רשמית כי המוצר בטוח לשימוש.

דני לוזון, סמנכ"ל הסחר של סופר-פארם, אמר כי מספר ההחזרות גדל בצורה מינורית ביותר. "בתקופה של שמונה ימים מוחזרות בממוצע 300 יחידות של סימילאק, ואילו בשמונת הימים האחרונים הוחזרו 340 יחידות בפיזור על פני כל הסניפים", מסר לוזון, והוסיף כי אין שינוי בהיקף המכירות של החברה. גם מרשת רבוע כחול נמסר כי אין שינוי במכירות המוצר.



ביום רביעי האחרון הודיע משרד הבריאות כי פתח בבדיקה מעבדתית וחקירה אפידמיולוגית של תחליף החלב סימילאק טופ 3, בעקבות דיווחים על ארבעה פעוטות שהקיאו לאחר שלכאורה ניזונו ממנו. למחרת הודיע המשרד כי במהלך היממה שחלפה התקבלו 63 תלונות נוספות על מקרי הקאה שאירעו בחודש האחרון בקרב ילדים שצרכו את המוצר. עם זאת, הבהיר המשרד כי "הנתון של ההקאות אינו יוצא דופן בשגרת התחלואה הצפויה", וכי המשרד אינו ממליץ להפסיק להשתמש במוצר וממשיך בבדיקה.



בסוף השבוע ספגה סימילאק מהלומה נוספת, הפעם משירותי בריאות כללית: הקופה, שבבעלותה 14 בתי חולים, החליטה להחמיר יותר מהנחיות משרד הבריאות ולהפסיק את השימוש בסימילאק טופ 3 בבתי החולים שלה - החלטה שעלולה להסב נזק תדמיתי לא פשוט לחברה. עם זאת, לא נרשם שינוי מהותי בהרגלי הצריכה של הציבור.



במשרד הבריאות הדגישו אתמול כי החלטת הכללית נעשתה "ללא תיאום והתייעצות עם המשרד", וכי הנחיית המשרד היתה ונשארה כי "אין סיבה להפסיק את השימוש במוצר". בנוסף, נמסר מהמשרד כי תוצאות המעבדה הסופיות יתקבלו רק לקראת סוף השבוע, כאשר תסתיים גם החקירה האפידמיולוגית. באבוט, יצרנית סימילאק, אמרו בתגובה כי "אנו תקווה כי משרד הבריאות יסיים את הבדיקות בהקדם האפשרי ועוד לפני תום השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully