וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט מתייקר בשל ציפיות לקיצוץ בתפוקה

ירון הופמן

3.11.2008 / 9:09

מחירו של הזהב השחור עולה ב-1.4% בעקבות סימנים לעלייה בביקוש העולמי והערכות כי אופ"ק יקצץ את התפוקה לפני סוף השנה

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-1.4% במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק לשער של 68.78 דולר לחבית, בעקבות סימנים לגידול בביקושים העולמיים, לאחר שארה"ב, הודו וסין הורידו את שערי הריבית כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית, ובעקבות הערכות כי ארגון יצואניות הנפט אופ"ק יקצץ בתפוקה פעם נוספת לפני תום 2008. זאת, לאחר שבחודש שעבר הוחלט על צמצום בהיקף של 1.5 מיליון חביות ליום. ראשי הארגון צפויים להיפגש ב-17 בדצמבר באלג'יריה. מחיר הנפט מסוג ברנט עולה ב-1.7% לשער של 66.4 דולר לחבית.

בשבוע שעבר התחזק מחיר הנפט ב-5.7% - העלייה הראשונה זה חמישה שבועות. המחיר נפל ב-53% מאז שער השיא של 147.27 דולר לחבית שנרשם ב-11 ביולי. "רוב הסוחרים בשוק מצפים כי היצע הנפט יצטמצם בחודשים הקרובים", טוען ויקטור שום מחברת הייעוץ פורבין אנד גרץ מסינגפור. "אופ"ק מנסה לשכנע את יצרניות הנפט שאינן חברות בה, ובכללן רוסיה, להצטרף למהלך הקיצוץ".

הכוונה של אופ"ק היא להגן על מחיר "ריצפה" של 80 דולר לחבית, טוען גארת לואיס-דיווייס, אנליסט מבית ההשקעות הגרמני דרזדנר קליינוורט. ייצור הנפט ברוסיה, יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, רשם באוקטובר ירידה חודשית עשירית ברציפות, מכיוון שהתפוקה משדות ישנים מצטמצמת בקצב גבוה מאשר הגידול בהפקת הנפט מבארות חדשים. איראן הודיעה כי תקטין ב-70 אלף חביות יום את מכירת הנפט לטוטאל, חברת הנפט השלישית בגודלה באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • אופ"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully