וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' דני צידון, ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי: יצחק תשובה ודלק נדל"ן לא הולכים לפשוט את הרגל

מיכאל רוכוורגר

3.11.2008 / 8:14

צידון: הדו"ח של בנק לאומי לגבי דלק נדל"ן אפריקה ישראל וכלכלית ירושלים - שגוי



"האנליסטים של הבנק ביצעו ניתוח תרחישי קיצון של חברות דלק נדל"ן, אפריקה ישראל וכלכלית ירושלים, באשר ליכולת פרעון ההתחייבויות של החברות על פי גישה לא נכונה. במקום להתשמש במאזנים סולו (ללא חברות בנות) של החברות הללו, הם בחרו לנתח את המאזנים המאוחדים. ככה לא מנתחים חברות אחזקה" - כך אמר פרופ' דני צידון, ראש חטיבת שוקי הון בבנק לאומי בתגובה למחקר פנימי שבוצע על ידי אייל דבי, מנהל תחום מחקר המיקרו בבנק לאומי וא.ז'בנסקי, אחראי על תחום המקרו. צידון ציין כי הדו"ח הופץ ללא ידיעתו.



בעבודה שהפיצו כלכלני לאומי, מציינים את מצב הנזילות של דלק נדל"ן כהרבה יותר חמור מזה של אפריקה ישראל וכלכלית ירושלים, כך שללא סיוע חיצוני מהבנקים ו\או מהבעלים יצחק תשובה, החברה עלולה לדעתם להקלע לבעיות נזילות חמורות, כבר בשנת 2009 וקיים סיכוי של למעלה מ-50% שהיא תקרוס. לגבי אפריקה ישראל, סבורים כלכלני לאומי, כי מצבה טוב יותר ובמהלך השנים הקרובות (עד 2011) החברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ללא צורך בהזרמות כסף מבחוץ. כך גם לגבי כלכלית ירושלים שלא נראה כי הולכת לפשוט רגל בתקופה הרחוקה יותר.



לגבי דלק נדל"ן, אמר דני צידון כי, "לא סתם שוק ההון רוכש כבוד רב ליצחק תשובה, שידע כבר לצאת ממשברים לא קטנים. נקווה שכך יקרה גם הפעם. ברור שחייו של תשובה לא פשוטים, אולם לא מדובר בפשיטת רגל".



מנכ"ל דלק נדלן איליק רוז'נסקי מיים כי "לצערי באופן חריג ולא מקובל כלכלני בנק לאומי לא אימתו מולנו את הנתונים לגבי החברה ומה שנותר לי הוא להצטרף לציטוט של פרופ' צידון כי הדו"ח שגוי ואינו משקף את המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully