וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סין: שנת 2008 - השנה הגרועה ביותר הזכורה בסין בעקבות משבר האשראי העולמי

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 9:21

וון ג'יאבאו: האינפלציה, המשבר הגלובלי וההאטה הכלכלית ימשיכו להשפיע על כלכלת סין גם ב-2009


משבר האשראי העולמי הפך את שנת 2008 לשנה הגרועה ביותר הזכורה בסין, בשל ההאצה באינפלציה וההאטה בצמיחה הכלכלית - כך אמר ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, במאמר שפרסם באחד מעיתוניה של המפלגה הקומוניסטית הסינית.

"השנה הנוכחית הייתה השנה הגרועה ביותר הזכורה לנו ככל הנוגע להתפתחותנו הכלכלית", כתב וון, שהוסיף כי "המשבר הפיננסי הגלובלי וההאטה הכלכלית מחמירים. האינפלציה נותרה גבוהה, מאחר שמחירי הנפט עדיין גבוהים למרות התיקון האחרון במחיר - כל הגורמים השליליים האלה השפיעו וימשיכו להשפיע על סין".

הצמיחה הסינית האטה לרמה של 9% ברבעון השלישי של 2008 - הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר במדינה מאז הרבעון השני של 2003 - לאחר שהמשבר הפיננסי ברחבי העולם הוריד את הביקוש לסחורות סיניות ובעקבות ההידרדרות בשוק הדיור המקומי ובתפוקה התעשייתית. כלכלת סין רשמה האטה כבר חמישה רבעונים ברציפות. העודף במאזן הסחר של סין הסתכם בתשעה החודשים הראשונים של השנה ב-180.9 מיליארד דולר, ירידה של 2.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

וון ציין כי העדיפות העליונה של ממשלת סין היא לשמור על קצב הצמיחה הכלכלית, אך הוסיף כי האינפלציה מהווה גם היא שיקול מרכזי בקביעת המדיניות המוניטרית. "עלינו להבין את הנזק שהאינפלציה יכולה לגרום לצמיחה הכלכלית, לאורח חייהם של אנשים וליציבות החברתית", אמר וון. מדד המחירים לצרכן בסין האט לעלייה של 4.6% בספטמבר, לעומת אינפלציה של 8.7% שנרשמה בחודש פברואר.

במסגרת מאמציה להילחם בהאטה - המאיימת על יציבותה של המדינה - הורידה ממשלת סין את הריבית, הגדילה את הקלות המסים לחברות במגזר הייצוא והבטיחה להשקיע מאות מיליארדי דולרים בפרויקטי תשתיות כדי ליצור משרות ולשמר את קצב הצמיחה, לאחר שהאינפלציה האטה ואיפשרה לקובעי המדיניות לשים דגש על חידוש הצמיחה הכלכלית.

הבנק המרכזי של סין הוריד בשבוע שעבר את הריבית, בפעם השלישית מזה חודשיים, לרמה של 6.66% במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית במדינה לאחר שהכלכלה הרביעית בגודלה בעולם האטה בעקבות משבר האשראי וההאטה הכלכלית העולמית.

וון קרא היום לאזרחי סין להגדיל את רמת הצריכה, כדי להפחית את תלותה של המדינה במגזר הייצוא ואת חשיפתה למשברים בינלאומיים. "בשל ההאטה העולמית והמצב החמור במגזר הייצוא, עידוד הצריכה והביקוש הפנימי חשובים במיוחד כדי לשמור על הצמיחה הכלכלית ולמנוע האטה. עלינו לפעול כדי להסיר תלות מוגזמת בביקוש חיצוני", אמר וון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully