וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד אלפר: כימיקלים לישראל לא תקצץ ייצור האשלג ולכן תהנה מעלייה עתידית במחירי האשלג

רותם סלע

3.11.2008 / 9:38

קובע יעד של 65 שקל למניה - הגבוה ב-76% ממחיר המניה היום



חברות האשלג משביתות 18% מכושר הייצור העולמי על רקע ירידות במחירי הסחורות החקלאיות. גלעד אלפר מאקסלנס סבור כי "ייתכן וחברות האשלג מנסות לנהל את המחיר או שמדובר בניסיון להתאים את עצמן למציאות החדשה בכלכלה הגלובלית", ומציין, "במקרה ומדובר בניסיון לנהל את המחיר בסגנון קרטל הנפט - מדובר במהלך שיסתיים בכישלון, אחרי הכל השורה התחתונה של החקלאי מדברת ובמקרה והוא יאלץ לבחור בין אשלג לרווח הוא יבחר ברווח".



בנוגע למחירה של כימיקלים לישראל, מיצרניות האשלג הגדולות בעולם, אומר אלפר, "המחיר הנוכחי של החברה משקף ירידה עתידית במחירי האשלג, למעשה, במחירי המניה הנוכחיים המשקיעים לא צריכים להיבהל מחדשות אלו, המניה היא עדיין הזדמנות קנייה", אומר אלפר ומציין כי במקרה של כי"ל איננו צפויים לראות ירידה בייצור. "השבתת הייצור של היצרניות הגדולות נובעת בין השאר מעלויות אחסון גבוהות מהן סובלות חברות אלו, זהו יתרון יחסי של כי"ל שנהנית ממיקומה בים המלח, שם מסייעים תנאי המזג האוויר הייחודים של האזור לשמור את האשלג ללא התאמות ופתרונות אחסון יקרים".



בטווח הבינוני-ארוך סבור אלפר כי הסחורות החקלאיות ומחירי האשלג צפויים להגיע לרמות נורמליות, שיאפשרו לחברות האשלג לשגשג ובמקרה כזה ייתכן כי כי"ל תזכה לעדנה מסוימת בזכות העובדה כי היא איננה מקצצת בכמויות האשלג המיוצרות על ידה כיום". מחיר היעד של אלפר למניה הוא 65 שקלים - מחיר הגבוה ב-76% ממחיר המניה בפתיחת המסחר היום, העומד על 37 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully