וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מאקרו עגומים הצפויים להתפרסם בארה"ב מחלישים הדולר ב-1.3% מול היורו

ירון הופמן

3.11.2008 / 9:46

דו"ח שיתפרסם מחר יראה כי הייצור התעשייתי האמריקאי צנח לשפל של שבע שנים



הדולר נופל מול היורו, לראשונה זה שלושה ימים, ונסחר ב-1.288 דולר ליורו, זו ירידה של 1.3% לעומת שער הסגירה בסוף השבוע שעבר. הירידה מגיעה בעקבות הציפיות להאטה עמוקה במשק האמריקאי, והתגברות הסיכויים לקיצוץ נוסף בשער הריבית על ידי הבנק הפדרלי. הדו"ח שיתפרסם היום צפוי להראות כי הייצור התעשיתי בארה"ב צנח בחודש שעבר לרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2001.



הליש"ט מתחזקת ב-1.9% מול הדולר לשער של 1.637 דולר לליש"ט; הפרנק השווייצי עולה ב-0.7% מול הדולר לשער של 1.149 פרנק לדולר. הבנקים המרכזיים של האיחוד האירופי ושל בריטניה צפויים לקזז 0.5% משער הריבית ביום חמישי הקרוב, להערכת אנליסטים. "אני צופה שבוע נוסף של חדשות כלכליות עגומות שיחזקו את ההערכות כי הכלכלה העולמית גולשת למיתון", אומר ג'ון הורנר, אסטרטג מטבעות בסניף דויטשה בנק בסידני. "זה משהו שעלול להכביד על הדולר, במיוחד מול הין", הוא מוסיף.

המטבע היפאני נופל ב-0.9% מול הדולר לשער של 99.32 ין לדולר, בעקבות העליות שנרשמות בשוקי המניות, המעודדות משקיעים לרכוש נכסים הנקובים בין. גם הריבית הזולה, בשיעור של 0.3% לאחר ההורדה שהתבצעה בשבוע שעבר, מעודדת משקיעים לרכוש הלוואות במטבע היפאני.



הדולר נחלש מול רוב המטבעות האסיאתיים: הדולר האוסטרלי מתחזק ב-2.1% מול הדולר לשער של 0.682 דולר אוסטרלי לדולר. זאת, בעקבות ציפיות כלכלנים להורדת שער הריבית מחר באוסטרליה ב-0.5% לשער של 5.5%. הדולר הניו זילנדי עולה ב-1.8% מול הדולר לשער של 0.593 דולר ניו זילנדי לדולר. המטבע האמריקאי נחלש ב-0.9% מול הרופי ההודי לשער של 49.01 רופי לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully