וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בעליות

רותם סלע

3.11.2008 / 15:24

מדד המעו"ף הוסיף 1.4%, מדד הבנקים קפץ ב-2.8%. מדד הנדל"ן הוסיף 1.1%. מניית כי"ל התרסקה ב-5%


הבורסה בתל אביב מסיימת את יום המסחר בעליות שערים חדות מכפי שנרשמו במהלך היום, על רקע עליות שערים שנרשמו עם סיום המסחר בפתיחת המסחר בוול סטריט . המסחר התנהל בין השאר על רקע הקונצנזוס המתגבש בקרב אנליסטים, כי המשק הישראלי גולש במדרון ההאטה הכלכלית. מדד המעו"ף עלה ב-1.44% ל-760 נקודות, ומדד תל אביב 100 הוסיף 1.37% ל-676 נקודות. מדד הבנקים קפץ ב-2.8%, על רקע נאום הרגעה של נגיד בנק ישראל. מדד הנדל"ן שנסחר בירידות במרבית יום המסחר עלה בסופו ב-1.1%.

"בימים הקרובים אנו צפויים לראות המשך רגיעה והתייצבות, אלא אם כן יגיעו חדשות שיטרפו את הקלפים - כמו תוכנית חילוץ ממשלתית חדשה, או לחלופין אירוע שיצביע על העמקת המשבר הפיננסי"; אמר רועי לאופר, מנהל חדר העסקות של אקסלנס נשואה על רקע פתיחת המסחר, "איני יודע אם אנו צפויים לראות בטווח הקצר עליות או ירידות, אך ככל הנראה הבורסה צפויה להגיב במתינות, בניגוד למה שהורגלנו בו בחודשים האחרונים".


אתמול חתכו שורה של בתי השקעות את תחזיות הצמיחה לישראל ולמדינות העולם: בנק ההשקעות UBS חתך את תחזית הצמיחה לשווקים המתעוררים ולישראל, שתחזית הצמיחה שלה ל-2009 נחתכה ל-1%. עם זאת, סבורים בבית ההשקעות כי מצבה הכלכלי של ישראל טוב משל מתחרותיה, וטוענים כי "ישראל צפויה לצאת מהמשבר מהר יותר ובמצב טוב יותר מזה של מדינות רבות אחרות".



אפריקה התאוששה


אפריקה ישראל התאוששה כיום ב-2%, לאחר שאתמול ירדה בחדות ואיבדה כ-6.8%. הירידות בשערי המניה התרחשו על רקע ההורדה בדירוג של אג"ח של אפריקה ישראל בידי חברת מדרוג, שהורידו את דירוג איגרות החוב של החברה מ-Aa3 ל-A3. במדרוג הוסיפו והעניקו לדירוגה של החברה אופק שלילי, מה שמערער עוד יותר את אמון המשקיעים בחברה.

מניית דל"ק נדל"ן עלתה כיום ב-4.7% לאחר שגם היא נחתכה אתמול בחדות ואיבדה 5.4%. החברה החליטה אתמול לחלק את מניות דלק נדל"ן כדיווידנד לבעלי המניות, מה שהפך את יצחק תשובה לבעל השליטה בדלק נדל"ן והוריד משקולת כבדה מצווארה של החברה. סדרות האג"ח של דלק נדל"ן הגיבו אף הן בירידות חדות של 3.5%-1.5%.

מניות דלק נדל"ן עלו ב-2.9%. זאת, על רקע ההצעה של החברה לבעלי איגרות החוב של החברה מסדרות ג' ו-ד' להחלפת איגרות החוב שברשותם לאיגרות חוב מסדרה חדשה, אשר תובטח בשעבוד נכסים מניבים בישראל. איגרות החוב של דלק נדל"ן הגיעו לתשואות חסרות תקדים בתקופה האחרונה, על רגע המשבר הפיננסי שהעלה ספקות באשר ליכולתה של החברה להמשיך ולייצר תזרימי מזומנים שיתמכו את החזרי החוב. סדרות האג"ח של החברה נסחרות כעת בתשואה של 75.3% ו-89.4%.

חברות האשלג משביתות 18% מכושר הייצור העולמי, על רקע ירידות במחירי הסחורות החקלאיות, וכי"ל צונחת ב-4.7%. עם זאת גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס סבור כי בטווח הבינוני-ארוך כי"ל אף עשוייה להרוויח מכך. בטווחי זמן אלו, סבור אלפר, הסחורות החקלאיות ומחירי האשלג צפויים להגיע לרמות נורמליות. "כי"ל צפויה לזכות לעדנה מסוימת, בזכות העובדה כי היא אינה מקצצת בכמויות האשלג המיוצרות על ידה כיום", אומר אלפר וקובע למניה מחיר יעד של 65 שקל הגבוה ב-76% ממחירה בפתיחת המסחר היום, העומד על 37 שקל.

מדד מניות הבנקים רשם היום עלייה חדה של 2.8%. רונן מנחם סבור כי את העליות במדד הבנקים ניתן ליחס לנגיד בנק ישראל. "העליות במניות הבנקים מיוחסות, לדעתי, להתבטאות הנגיד בנוגע למצבם המשופר של הבנקים הישראלים. לדבריו, המבנה של הבנקים מפוזר מספיק בשביל למנוע מצב שהקלעות של לקוח זה או אחר לקשיים תגלוש ותהפוך לבעיה מערכתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully