וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבסורד אוקטובר: טנדם קפיטל - בארה"ב נרשמה עלייה של 34 שנה עם ירידה של 17% במדד ה-S&P 500

TheMarker

3.11.2008 / 10:30

בארה"ב נרשמה באוקטובר העלייה השבועית התלולה ב-34 שנה - מאידך גם אחד החודשים הגרועים בהיסטורית השווקים עם ירידה של 17% במדד ה-S&P 500



ארצות הברית חוותה באוקטובר את העלייה השבועית התלולה ביותר ב-34 השנים האחרונות. להערכת כלכלני טנדם קפיטל המשקיעים התעודדו מהורדת הריבית של הפדרל ריזרב ומההתכווצות הקטנה מהצפוי של התמ"ג. גורמים נוספים שסייעו להתאוששות הם סימנים של שיפור בשוק האשראי ובשוק האג"ח הקונצרני הקצר וכמו כן גם הספקולציות לעוד הורדות ריבית בעתיד. למרות העליות בשוקי המניות, אוקטובר היה אחד החודשים הגרועים ביותר בהיסטוריה של השווקים עם ירידה של 17% במדד ה-S&P 500.



תשואת איגרות חוב לשנתיים בארה"ב עלתה ב-5 נקודות ונסגרה על 1.56%. תשואת איגרות חוב ל-10 שנים עלתה ב-28 נקודות ונסגרה על 3.96%.



הבנק המרכזי בארצות הברית הוריד את שיעור הריבית ב-0.5% ל-1%, הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2004, והותיר את הדלת פתוחה להורדות ריבית נוספות לרמות אשר לא נראו מזה מחצית המאה. הורדת הריבית של הפדרל ריזרב מכוונת למנוע את התרחבות משבר האשראי ואת אפשרות הכניסה למיתון עמוק וארוך. הבנק המרכזי של ארצות הברית הוריד את שיעור הריבית מ-5.25% ב-9 הורדות ריבית במהלך 13 החודשים האחרונים.



ברבעון השלישי כמעט 20% מנוטלי המשכנתאות בארה"ב היו חייבים סכום גבוה יותר מערך ביתם. זאת כתוצאה ממכירת הבתים המעוקלים במחירים נמוכים וכתוצאה מחולשה כלכלית בארה"ב. מספר הלווים שערך ביתם נמוך יותר מסכום ההלוואה יגדל עם המשך הירידה במחירי הבתים.



מספר הבתים המעוקלים עלה ב-71% בהשוואה לאשתקד ברבעון השלישי. כמעט 766 אלף בתים אמריקאיים קיבלו מכתב הקשור לעיקול מאז חודש יולי ועד ספטמבר. RealtyTrac אמרה כי הם מצפה שמספר הבתים המעוקלים על ידי הבנקים יעבור את ה- 1 מיליון נתון המייצג כשליש מסך הרכוש למכירה בארצות הברית.



בנק פרידום מהעיר ברדינטון בפלורידה, הוא הבנק ה-17 שקרס בארצות הברית מתחילת השנה והולאם כתוצאה מירידה חדה בשוק הדיור שהעלתה את הפסד הבנק. הרגולטורים סגרו את המספר הגדול ביותר של בנקים השנה מאז 1993.



תשואת איגרות חוב לשנתיים בארה"ב עלתה ב-5 נקודות ונסגרה על 1.56%. תשואת איגרות חוב ל-10 שנים עלתה ב-28 נקודות ונסגרה על 3.96%.



שערי איגרות החוב הממשלתיות בארצות הברית לשנתיים חוו את העלייה החודשית הגדולה ביותר בחודש אוקטובר מאז חודש פברואר לאחר שהפד הוריד את שיעור הריבית פעמיים במטרה למנוע את ההתכווצות הכלכלית והמהפכה בשוקי המניות והעמקת משבר האשראי.



המרווח בין תשואת איגרות החוב לשנתיים לבין 10 שנים התרחב ל-2.4% בשבוע החולף, זהו הפער הגדול ביותר מזה 5 שנים בגלל העדפה של המשקיעים לאגרות החוב הקצרות כתוצאה מהספקולציות שהפדרל ריזרב ימשיך להוריד את שיעור הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully