וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הירידה בביקושים תלחץ את מחיר הנפט מטה

TheMarker

3.11.2008 / 11:03

לאחר התאוששות חלקית בשבוע החולף צפוי מחיר הנפט לעמוד בפני התגברות לחצי המחירים כלפי מטה - תשומת הלב תתמקד בהשפעת ההאטה הכלכלית הגלובלית על רמות הביקושים.


לראשונה מזה שבע שנים ספגה הריבית ביפן הורדה של 0.2% לרמה של 0.3%. מנימוקי החלטת הריבית עולה החשש מפני האטה חריפה בפעילות הכלכלית על רקע מיתון בארה"ב והמשבר בשווקים הפיננסים. להערכת האנליסט שגיב פרץ מפינוטק הורדת הריבית והמומנטום החיובי בשווקים יחזירו את שחקני הריביות לשוק. היין נסחר סביב הרמות של 99.50 כנגד הדולר ו-128.25 אל מול היורו.

המטבע הישראלי נחלש מול ה ששב לרשום רווחים בזירה הגלובלית. חיתוכי הריבית הצפויים באירופה משליכים בעקיפין על פעולות בנק ישראל והשטר הישראלי. לאחר התאוששות חלקית בשבוע החולף צפוי מחיר הנפט לעמוד בפני התגברות לחצי המחירים כלפי מטה. עיקר תשומת הלב תתמקד בהשפעת ההאטה הכלכלית הגלובלית על רמות הביקושים.

המומנטום החיובי בשווקי המניות על רקע קיצוצי הריבית בארה"ב ויפאן נמשך באסיה עם פתיחת השבוע. התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים בא לידי ביטוי בהיחלשותו של היין כנגד העיקריים. לראשונה מזה שבע שנים הורדה הריבית ביפן ב-0.2% לרמה של 0.3%. מנימוקי ההחלטה עולה החשש מפני האטה חריפה בפעילות הכלכלית על רקע מיתון בארה"ב והמשבר בשווקים הפיננסים. הורדת הריבית והמומנטום החיובי בשווקים החזיר מעט את שחקני הריביות לשוק. היין נסחר סביב הרמות של 99.50 כנגד הדולר ו-128.25 אל מול היורו נכון לשעה 06:45 (GMT).

הדולר האוסטרלי מתקשה להתאושש על רקע הערכות כי הבנק המרכזי האוסטרלי יקצץ שוב בריבית ביום שלישי לפנות בוקר. החשיפה הנרחבת של כלכלת אוסטרליה לסקטור הסחורות בכלל והמתכות בפרט, באה לידי ביטוי בהאטה משמעותית בפעילות הכלכלית כתוצאה מהצניחה במחירים. התחזיות צופות חיתוך נוסף של 0.5% זאת לאחר שבפגישה הקודמת קוצצה הריבית בכ-1%. הדולר האוסטרלי נסחר סביב הרמות של 0.6840 אל מול הדולר ו-1.8830 כנגד היורו נכון לשעה 06:55 (GMT).

היום יתפרסמו בבריטניה נתוני מדד מנהלי הרכש בשעה 08:30 (GMT). הכלכלה הבריטית צפויה להמשיך ולאותת על החרפת ההאטה כשזרם המכירות על הליש"ט עשוי להתחזק. בשעה 15:00(GMT) תפרסם ארה"ב את נתוני סקר ISM לייצור אשר יצביעו ככל הנראה על המשך הירידה בפעילות הכלכלית ויוסיפו לפסימיות בשווקים. זהב: המתכת היקרה מפגינה עוצמה ושומרת על כוחה על אף העליות בשווקי המניות והתחזקותו היחסית של הדולר.

דולר/שקל: המטבע הישראלי נחלש מול הדולר ששב לרשום רווחים בזירה הגלובלית. חיתוכי הריבית הצפויים באירופה משליכים בעקיפין על פעולות בנק ישראל והשטר הישראלי. המשך הורדות תחזיות הצמיחה למשק הישראלי כשלאחרונה פרסם בנק UBS הערכה כי המשק הישראלי יתרחב בכ-1% במהלך שנת 2009, מעלים את ההסתברות לחיתוכי ריבית נוספים מצד בנק ישראל. השקל נסחר סביב הרמות של 3.72 מול הדולר.

נפט: לאחר התאוששות חלקית בשבוע החולף צפוי מחיר הנפט לעמוד בפני התגברות לחצי המחירים כלפי מטה. עיקר תשומת הלב תתמקד בהשפעת ההאטה הכלכלית הגלובלית על רמות הביקושים. ברקע המשך התחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית עשויה להכביד משמעותית אף היא על מחיר הזהב השחור. התמיכה הקרובה ניצבת ב-66.0 דולר לחבית. התנגדות נוצרת סביב הרמות ה-70 דולר לחבית. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הנפט נסחר סביב הרמות של 68.70 דולר לחבית נכון לשעה 07:00 (GMT).

זהב: המתכת היקרה מפגינה עוצמה ושומרת על כוחה על אף העליות בשווקי המניות והתחזקותו היחסית של הדולר. מהלכיהם של הבנקים המרכזיים ברחבי הגלובוס עשויים ליצור לחצי אינפלציה משמעותיים בהמשך הדרך, במקביל חוסר היציבות הגלובלי מזרימים ביקושי קניה נרחבים על המתכת היקרה. התנגדות מגיעה סביב 745 דולר לאונקיה תמיכה נוצרת ב-710.0 דולר. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 732 דולר לאונקיה נכון לשעה 07:05 (GMT).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully