וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזם אלדד לוי רכש מרכז רפואי בקונטיקט ב-9 מיליון דולר

מאת רז סמולסקי

3.11.2008 / 11:17

הנכס מושכר במחיר ממוצע של 24 דולר למ"ר, ומניב כ-1.5 מיליון דולר בשנה. לוי: "נכסים בעלי אוריינטציה רפואית אינם רגישים בדרך כלל לתנודות כלכליות"



>> חברת Centrock, שבבעלות היזם אלדד לוי, רכשה בניין משרדים רפואיים בקונטיקט שבארה"ב, ב-9 מיליון דולר. שטחו של הבניין הוא 5,500 מ"ר בנוי, והוא ממוקם ליד בית חולים אוניברסיטאי בשם Central Connection, בסמוך לעיר הרטפורד. הנכס מושכר במחיר ממוצע של 24 דולר למ"ר, ומניב כ-1.5 מיליון דולר בשנה.



"חברת Centrock הוקמה ב-2003 במטרה לרכוש נכסים מניבים בארה"ב, להשביחם ולמכור אותם ברווח", אומר לוי, "אך השוק כיום אינו של מוכרים, אלא של קונים שמכתיבים את תנאי העסקה - והאסטרטגיה משתנה בהתאם".

"החברה מתמקדת כיום בעיקר בקנייה של נכסים שבעבר היו פחות אטרקטיוויים, כמו מרכזים רפואיים. נכסים בעלי אוריינטציה רפואית הם בדרך כלל יציבים לאורך זמן, וקצב הגידול שלהם אטי. הם לא רגישים לתנודות כלכליות, לטוב ולרע", הוא מסביר.



לדברי לוי, כשהנדל"ן הרקיע שחקים בשנות הגאות, הגידול האטי בערך הנכסים הרפואיים הרחיק את המשקיעים. עם זאת, הוא סבור כי הצורך בשירותים רפואיים קשיח - שכן גם כשהשוק יורד, אנשים לא יוותרו על ביקור אצל הרופא. לטענת לוי, השווקים המסוכנים כיום הם הנכסים המסחריים והמשרדים.



"אני נזהר מנכסים שיש בהם מרכיב קמעוני גדול ומנכסים קמעוניים בכלל, משום שהקמעונות עוברת תקופה לא טובה. כשהאמריקאים מצמצמים בהוצאות, הקמעונות היא הראשונה להיפגע, בעיקר בתחומי המותרות והיוקרה. דווקא החנויות הזולות, כמו וול-מארט, מצליחות בתקופות האלה", מדגיש לוי.



לוי מעריך כי הסיכון בסקטור המשרדים עולה. "המשבר הכלכלי אינו משפיע רק על המגזר הפיננסי, ובראשו בתי ההשקעות", הוא אומר. "גל הפיטורים גלש גם אל נותני השירותים, ואל המשרדים של עורכי הדין ורואי החשבון. הסקטור העסקי חוטף מהלומות, והפיטורים גורמים לצמצום היקפי השכירות של שטחי משרדים".



לטענת לוי, שוק המגורים הוא הסקטור שנפגע עד כה פחות מהמשבר, ותחום המגורים להשכרה אף משגשג. "שכר הדירה עדיין עולה, אף שקצב הגידול אטי מבעבר. בנייני מגורים להשכרה יציבים ובטוחים יותר, ולכן גם קל יותר להשיג מימון בעבורם. במקביל לגידול באוכלוסייה ולהגירה, מצטמצמים היקפי הבנייה החדשה, כי קשה לממן כיום פרויקטים חדשים. בסופו של דבר אנשים צריכים מקום לגור בו - ומשום שקשה לקבל משכנתאות, ההערכה היא שאנשים יגורו בינתיים בשכירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully