וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מפחיד גם את מלכת ההשתלטויות: ענקית ההשתלטויות KKR דחתה את הנפקתה הראשונה לציבור

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 11:53

החברה רשמה הפסד של 1.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה; דחתה את הנפקתה לפחות עד 2009



ענקית ההשתלטויות האמריקאית KKR (קולברג קראוויס רוברטס) הודיעה היום על דחיית תוכניותיה לצאת בהנפקה ראשונה לציבור, לפי שווי של עד 15 מיליארד דולר. זאת בעקבות התנודות החדות שנרשמו בשווקים הפיננסיים בחודשיים האחרונים בשל משבר האשראי העולמי.



KKR, שנוסדה ב-1976 על ידי "מלך ההשתלטויות" הנרי קראוויס, ג'רום קולברג וג'ורג' רוברטס, הודיעה ביולי האחרון כי בכוונתה לצאת להנפקה באמצעות עסקה מורכבת. במסגרת העסקה, הודיעה, תרכוש את קרן ההשקעות שלה הנסחרת כיום באמסטרדם, תסיר את רישומה באמסטרדם, ותירשם מחדש למסחר בבורסת ניו יורק.



ההנפקה הייתה אמורה להעניק ל-KKR ולקרן יחדיו שווי של 15-19 מיליארד דולר, ול-KKR לבדה שווי של 12-15 מיליארד דולר. ואולם היום הודיעה החברה כי היא אינה מתכוונת להשלים את העסקה עד השנה הבאה. "אנו עדיין מחויבים להשלמת העסקה, אך בשלב זה איננו צופים כי היא תושלם עד 2009", נמסר מהחברה. עם השקעות KKR נמנות חברות ידועות, כמו טויז אר אס, וחברת ניהול הקרנות לג מייסון. KKR רשמה הפסדים של 1.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2008, וצופה לרשום הפסדים נוספים ברבעונים הבאים בשל משבר האשראי העולמי.



בלאקסטון הייתה חברת ההשקעה הפרטית הראשונה בארה"ב שהונפקה לציבור. היא נרשמה בבורסת ניו יורק ביוני 2007, ערב פרוץ משבר האשראי. מאז נפגעו תוצאותיה הכספיות, ומניותיה נמוכות כיום ב-72% ממחיר ההנפקה.



בחודש שעבר, בוטלו או נדחו ברחבי העולם כ-30 הנפקות ראשונות לציבור (IPO), ששוויין מוערך ב-13.1 מיליארד דולר. זאת בשל הנפילות החדות בשוקי המניות - היקף הביטולים הגבוה ביותר של הנפקות ראשונות לציבור ברחבי העולם אי פעם. כך מסרה החברה חברת המחקר דילוג'יק. מספר ההנפקות הראשונות שיבוטלו או יידחו צפוי לעלות בחודשים הקרובים, בשל חששן הגובר של החברות מיציאה להנפקה, בעקבות תנודתיות בשוקי המניות העולמיים, וכן בשל הימלטות המשקיעים מנכסים מסוכנים לנכסים סולידיים, כדוגמת אג"ח ממשלתיות של ארה"ב.



לפי חברת ראיית החשבון פרייס-ווטרהאוס-קופרס (PwC), מספר ההנפקות הראשונות לציבור בארה"ב ברבעון השלישי של 2008 היה הנמוך ביותר מאז הרבעון השני של 2003. 12 חברות יצאו במהלך הרבעון בהנפקות ראשונות לציבור וגייסו בסך הכל 1.9 מיליארד דולר, לאחר שמחנק האשראי העולמי הרתיע חברות רבות מלצאת בהנפקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully