וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט סירב להאריך את מעצרו של חשוד בהעלמות מס - בשל מחדלי חוקרי המכס

מאת עמית בן-ארויה

3.11.2008 / 12:49



>> לעתים נדירות שופטי המעצר התורנים בבתי משפט השלום מבקרים את הרשות החוקרת. הנטייה הבסיסית היא לאפשר למשטרה או לרשות חוקרת אחרת, לעשות מלאכתה, לעתים גם על חשבון זכויות חשודים. למרות זאת, בשבוע שעבר הצליחו חוקרי המכס מחיפה להוציא את שופט בית משפט השלום בחיפה, יחיאל ליפשיץ, מדעתו.

בעל חברה לשיווק מזון מחיפה נחשד בעבירות מע"מ ב-2004-2006. לפי חומר החקירה, באמצעות חשבוניות פיקטיוויות בשווי 9 מיליון שקל הועלם מס ערך מוסף בסך 1.3 מיליון שקל. החקירה אמנם מתנהלת כבר כחצי שנה, אך רק בשבוע שעבר נעצר החשוד ונציגי המכס דרשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים.



בא כוח החשוד, עו"ד יובל מעוז ממשרד שקל ושות', שאל את החוקר אם נכון שחומר הנהלת החשבונות של החברה נמצא ברשות המכס כבר חצי שנה. החוקר השיב בחיוב. בהחלטתו התרעם השופט על כך שהחוקרים לא הגישו כל סקירה או סיכום כלשהו של תיק החקירה, "מה שהקשה, בלשון המעטה, על הבנת החקירה עד כה". לפי הבנת השופט מהדיון בלבד, החקירה החלה לפני כמה חודשים, נחקרו כמה מעורבים ונתפס חומר מסוים.



לדבריו, "לא רק שלא הוגשה לבית המשפט סקירה של מצב הדברים עד כה, אלא שאף תיק החקירה לא הובא בפני בית המשפט, וכל שהובא הוא קלסר המכיל את חקירת החשוד מהבוקר ועוד מספר מסמכים".



לטענת השופט, לא כך יש להגיש בקשה לבית המשפט שבה דורשים לשלול חירותו של אדם. "לא ניתן לצפות מבית המשפט שיעצור אדם על בסיס חומר חלקי, שהוצג בצורה קלוקלת", אמר. לגופו של עניין, קבע השופט כי חומר החקירה היה גלוי וידוע לחוקרים כבר כמה חודשים. ניתן היה לדאוג שהחשוד יגיע לחקירה במקביל להגעת חשוד אחר בפרשה, הוסיף, כך שלא יהיה צריך לחשוש מתיאום גרסאות. "אינני סבור כי החשוד צריך לשהות במעצר רק משום מחדל זה", סיכם את גישתו. השופט הורה לשחרר את החשוד למעצר בית של שישה ימים תוך חתימה על ערבות עצמית בסך 20 אלף שקל והפקדה במזומן או של ערבות בנקאית בסך 10,000 שקל.



מרשות המסים נמסר בתגובה כי מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה הציגה בפני בית המשפט את כל חומר החקירה הרלוונטי הנוגע לחשוד. מכל מקום, במחלקה יפיקו את הלקחים מהחלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully