וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת שכר בצל המשבר: ארבעה מבנקי ההשקעות הגדולים באירופה הפרישו 12 מיליארד דולר לבונוסים

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 13:25

למרות שחלקם נזקקו לסיוע ממשלתי, ממשיכים הבנקים האירופים להוציא מיליארדים על בונוסים ■ ברקליס הבריטי הפרישה 1.8 מיליארד דולר לכיסוי שכר ובונוסים לעובדים ■ דויטשה בנק הפרישה 3.4 מיליארד דולר לבונוסים וקרדי סוויס 4.9 מיליארד דולר לכיסוי השכר והבו



ארבעה מבנקי ההשקעות הגדולים באירופה, בהם חטיבות בנקאות ההשקעות של UBS וברקליס, הפרישו יותר מ-12 מיליארד דולר לכיסוי פיצויים ובונוסים עבור 72 אלף עובדים במחצית הראשונה של השנה. זאת למרות משבר האשראי העולמי שאילץ את הבנקים לבקש סיוע ממשלתי - כך דיווח היום העיתון הבריטי "גרדיאן".



לפי הדיווח, חטיבת בנקאות ההשקעות של ברקליס הבריטי - שגייס 12 מיליארד דולר מקרנות ההשקעות הממשלתיות של אבו דאבי וקטאר בשבוע שעבר - הפרישה 1.16 מיליארד ליש"ט (1.8 מיליארד דולר) לכיסוי שכר ובונוסים לעובדיה במחצית הראשונה של 2008.



חטיבת בנקאות ההשקעות של דויטשה בנק הפרישה 3.4 מיליארד דולר לצרכי שכר ובונוסים במחצית הראשונה של 2008. חטיבת בנקאות ההשקעות של UBS, שנזקק להזרמת הון בסך 60 מיליארד דולר מממשלת שווייץ לאחר שרשם את ההפסדי הסאבפריים הגדולים ביותר מבין הבנקים בעולם, הפרישה 3.1 מיליארד דולר לאותה מטרה. חטיבת בנקאות ההשקעות של קרדי סוויס הפרישה 3.1 מיליארד דולר לתשלום שכר ובונוסים בחצי הראשון של השנה הנוכחית.



בשבוע שעבר דיווח ה"גרדיאן" כי רויאל בנק אוף סקוטלנד, שקיבל 20 מיליארד ליש"ט מכספיהם של משלמי המסים בבריטניה במסגרת הלאמתו על ידי הממשלה, הפריש 1.79 מיליארד ליש"ט (2.9 מיליארד דולר) לכיסוי עלויות השכר והבונוסים לעובדים במחצית הראשונה של 2008.



גורם באחד מבנקי ההשקעות אמר ל"גרדיאן" כי למרות הפסדיהם הכבדים של הבנקים והצניחה במחיר מניותיהם בעקבות משבר האשראי, הבונוסים שהועברו לעובדים תלויים בביצועיהם. "צריך להבין שההפסדים נבעו מתחום קטן מאד בפעילות העסקית שלנו. יחידות אחרות בחטיבת בנקאות ההשקעות הפגינו ביצועים טובים מאד. אנחנו חייבים לשלם בונוסים על ביצועים מצטיינים, אחרת נפשוט רגל", אמר הגורם.



בנקאי השקעות אחר אמר כי "כולנו יכולים לדון בסוגיית הבונוסים ולטעון שהם חסרי בסיס במציאות, אבל המציאות היא שאם אתה פועל בתחום הזה אתה חייב לשלם לעובדים היטב, כולל בונוסים".



בעקבות משבר האשראי העולמי והפסדי הענק שרשמו הבנקים ובנקי ההשקעות בשל חשיפתם לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות בארה"ב, הבטיחו מרבית ממנהלי הבנקים למשקיעים הזועמים כי יוותרו על הבונוסים השנתיים שלהם ויקצצו בשכר הבכירים.



ההפרשות לבונוסים על ידי ארבעת הבנקים במחצית הראשונה של השנה נמוכה ב-40% מהתקופה המקבילה ב-2007, אולם הבונוסים עדיין צפויים להכביד על מאזניהם. בתשעה החודשים הראשונים של השנה הפריש קרדי סוויס 4.9 מיליארד דולר לכיסוי השכר והבונוסים של 21.3 אלף עובדיה של חטיבת בנקאות ההשקעות בבנק. דויטשה בנק הפריש בתשעה החודשים הראשונים של 2008 4.2 מיליארד דולר לכיסוי הפיצויים והבונוסים של 15.5 אלף העובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully