וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת חטיבת המכירות וההפצה של SAP הקפיצה את הרווח הנקי של נס ל-16.1 מיליון דולר

שמואל שוסטר

3.11.2008 / 13:42

לאחר שאיבדה 43% מערכה מאז אוגוסט תבצע נס רכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 4 מיליון דולר


גידול בהכנסותיה של יחד עם רווח שרשמה החברה ממכירת הנציגות המקומית של סאפ הביאו את החברה, המספקת שירותים ופתרונות בתחום המחשוב וטכנולוגיות המידע, לרשום רווחים נאים ברבעון בו מרבית חברות הטכנולוגיה וה-IT מתקשות להציג גידול.

את הרבעון השלישי של 2008 סיכמה נס טכנולוגיות עם ההכנסות של 164.1 מיליון דולר - גידול של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-23.1 מיליון דולר. אמנם מדובר בעלייה של 157% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אך יש לזכור כי 19.4 מיליון דולר מתוכם התקבלו ממכירת חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי SAP בישראל, כך שיש לראות בגידול אירוע חד פעמי.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי ב-16.1 מיליון דולר, או 41 סנט למניה - עלייה של 121% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכם הרווח הנקי ב-7.3 מיליון דולר, או 19 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בניכוי רווח תפעולי בגין מכירת חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי SAP בישראל, הוצאות וחיובים אחרים הקשורים לכך, הוצאות בגין הענקת אופציות לעובדים והפחתה של נכסים בלתי מוחשיים, הסתכמו ההכנסות ב-167.3 מיליון דולר - עלייה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-9.4 מיליון דולר, או 22 סנט למנייה - צמיחה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם סיום הרבעון החזיקה נס במזומן ושווי מזומן בהיקף של 80.4 מיליון דולר.

"הסערה הכלכלית בעולם לא קלקלה את הרבעון הטוב שלנו. עסקי הליבה שלנו היו טובים מאד ברבעון השלישי והם מושתתים על בסיס איתן", אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. "האסטרטגיה שלנו, המבוססת על ביזור גיאוגרפי וגיוון עסקי, הוכיחה את עצמה. שיעור ההכנסות שמקורן בארצות הברית מתוך כלל הכנסותינו הוא נמוך יחסית וחלק גדול מהן מגיע מתקציבי מחקר ופיתוח תוכנה ולא מתקציבים של פעילות IT. עסקי הליבה שלנו - Ness SPL, נס אירופה, TSG ונס ישראל - עמדו כולם בציפיותינו או אף עלו עליהן, ואנו מאמינים שלמרות האופק הגלובלי הקודר נמשיך לצמוח ב-2009".

"ברור שהמצב הכלכלי בעולם והחשיפה לשווקים מסוימים הם הסיפור של הרבעון הנוכחי", אמר עופר שגב, סגן נשיא בכיר ומנהל הכספים הראשי של נס טכנולוגיות. "הגענו להישגים טובים למרות הסביבה העסקית המאתגרת. הצגנו רווחים ותזרים מזומנים תפעולי נאים. אנו מרגישים בנוח לגבי מצב הנזילות שלנו לאור איתנותו של המאזן ומצב המזומנים שלנו. אנו פועלים לשיפור מצבן של היחידות שביצועיהן לא עמדו בתחזיותינו, ובהתחשב במצב העולמי הנוכחי אנו נוקטים בגישה שמרנית יותר בתחזיות שלנו, עד להתאוששות הכלכלה".

בכל הנוגע להמשך השנה, נס טכנולוגיות צופה הכנסות של 175-185 מיליון דולר לרבעון הרביעי של 2008 ורווח נקי למניה (בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות) של 24 עד 31 סנט למניה - נמוך מתחזיות האנליסטים שצופים רווח ממוצע של 37 סנט למניה.

במקביל לפרסום הדו"חות ולאחר שאיבדה 43% משוויה מאז חודש אוגוסט, הודיעה נס כי דירקטוריון החברה אישר תכנית לרכישה עצמית של עד 4 מיליון מניות רגילות, או כ-10% מהמניות המונפקות, במהלך 12 החודשים הבאים. בתגובה לכך אמר אהרון פוגל, יו"ר מועצת המנהלים של נס טכנולוגיות, כי "אישורו של הדירקטוריון לתכנית הרכישה העצמית של המניות משקף את האמון שלו בסיכויי הצמיחה ארוכת הטווח של נס, ובמחויבותה של החברה להגדיל את הערך לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully