וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן מנחם אסטרטג מזרחי טפחות: "הרגיעה בשווקים יהווה חדשות טובות למניות למניות בנקים"

רותם סלע

3.11.2008 / 13:57

במחלקת המחקר של בנק מזרחי סבורים כי הצמיחה בישראל תעמוד ב-2009 לפחות על 2%



את העליות במניות הבנקים מסביר רונן מנחם, ראש מחלקת המחקר של בנק מזרחי טפחות: "חלק מהתנהגות הבנקים בישראל נגזר גם מקפיצת היד של הבנקים בעולם שחתכו את קווי האשראי על רקע חוסר הוודאות הפיננסי והכלכלי. התבססות של הירידה בתנודתיות תעיד על ירידה בחוסר הוודאות העסקית ותהווה חדשות טובות למניות בנקים".



מנחם מוסיף כי "הבנקים המסחריים בארץ מתנהגים בהתאם למצב במשק. כשיש ציפיות להתאוששות במצב הכלכלי, המניות שלהן עולות על גבי ציפיות אלו שמאותות על עלייה בביקוש לאשראי, וכך על הכנסות ורווחים גבוהים יותר", גורם נוסף שמסייע להם בעקיפין הוא הירידה במדדי המחירים. "הבנקים נהנים מירידה בציפיות לאינפלציה, החשש הוא כי אינפלציה גבוהה עשויה לפגוע בחלק מהלווים שחובותיהם הצמודים למדד המחירים היו עולים בשיעור ניכר".



החיתוכים בתחזיות הצמיחה של ישראל מבססים קונצנזוס של האטה משמעותית בצמיחה, אשר עשויה לפגוע במניות הבנקים, "מצד אחד הקטנת התנודתיות עשויה לסייע למניות הבנקים, אך מהצד השני, נראה כי האנליסטים מעדכנים מטה את תחזיות הצמיחה שלהם. צמיחה מוגבלת שכזו תפגע במערכת הבנקאית שעה שהביקוש לאשראי עלול לקטון".



את העליות במדד הבנקים היום מייחס מנחם לא לגורמי מקרו, אלא לנגיד בנק ישראל, "העליות במניות הבנקים מיוחסות, לדעתי, להתבטאות הנגיד בנוגע למצבם המשופר של הבנקים הישראלים. לדבריו, המבנה של הבנקים מפוזר מספיק בשביל למנוע מצב שהקלעות של לקוח זה או אחר לקשיים תגלוש ותהפוך לבעיה מערכתית". בנוגע לתחזיות הצמיחה של ישראל מסרב מנחם להתחייב על מספר ספציפי אך מדגיש כי הסימולציות שנעשו במחלקת המחקר מצביעות על צמיחה של 2% לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully