וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: המיתון בארה"ב ימשך לפחות בחצי שנה הקרובה

TheMarker

3.11.2008 / 14:07

יחד עם תרדמת החורף של האינפלציה צפוי המיתון להניע את בכירי הבנק הפדרלי לבצע פעולות מוניטאריות ופיסקאליות מרחיבות נוספות



החוזים העתידיים על הריבית המוניטארית בארה"ב מתמחרים כעת סיכוי הגבוה מ-50% להורדת ריבית של חצי אחוז לרמה של 0.5%, ו-45% סיכוי להורדה של רבע אחוז לרמה של 0.75%. להערכת האנליסט ומנהל המחקר של ספרינט, אריה טל, מוקדם עדיין לקבוע באיזה שיעור תרד הריבית ב-16 בדצמבר והצפי של בית ההשקעות הוא הורדה של רבע אחוז בלבד.



עוד העריך טל כי "המיתון בשוק האמריקני יימשך לפחות עוד חצי שנה יחד עם תרדמת החורף של האינפלציה, דבר אשר יניע את בכירי הבנק הפדרלי לבצע פעולות מוניטאריות ופיסקאליות מרחיבות נוספות".



המסחר בבורסות האמריקאיות יתנהל היום בצל פרסום נתוני מאקרו מהותיים, ביניהם מכירות רכבים והוצאות בנייה. בשעה 17:00 שעון ישראל יפרסם המכון לניהול ההיצע בארה"ב, ה-ISM, את נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני בארה"ב. על פי סקר התחזיות של בלומברג, פעילות הייצור בארה"ב התכווצה בחודש אוקטובר בקצב המהיר ביותר מאז המיתון ב-2001 והמדד ירד ככל הנראה לרמה של 41.5 נקודות – רמה המעידה על מיתון.



מדד ה-ISM נחשב למדד האמין והיציב ביותר למדידת התרחבות או התכווצות הפעילות במגזר היצרני. את הסקר עורכים בקרב 2500 חברות המספקות מידע אודות שינויים בתפוקה, בהזמנות חדשות, יצוא, יבוא, תעסוקה, מלאים, מחירים וזמן אספקה. עיבוד התשובות מאפשר קבלת תמונה כלכלית ברמה הארצית.



המדד הראשי הוא ממוצע משוקלל של חמישה תתי סעיפים: הזמנות חדשות (30%), ייצור (25%), תעסוקה (20%), משלוחי ספקים (15%) ומלאים (10%). רמה הגבוהה מ-50% מצביעה על התרחבות פעילות המגזר ורמה הנמוכה מ-50% מצביעה על התכווצות בפעילות המגזר. רמה הגבוהה מ-42.7% מעידה על עלייה צפויה בתמ"ג ורמה הנמוכה מ-42.7% מעידה על ירידה צפויה בתמ"ג.



בספרינט מעריכים כי מדד זה ימשיך להתכווץ גם בחודשים הבאים בהתאם למגמות בשוק האשראי, התעסוקה והצריכה. יש לציין כי במיתונים הקודמים, המדד חזר לרמות הגבוהות מ-50 נקודות (המעידות על התרחבות כלכלית, או יציאה ממיתון) בין שנה לשנתיים לאחר שירד מרמת ה-50 נקודות (רמה המסמלת תחילת משבר כלכלי או מיתון). במיתון הנוכחי, המדד ירד בפעם הראשונה מתחת לרמת 50 הנקודות בחודש דצמבר 2007.



החולשה בביקושים במשק האמריקני מגדילה את החששות מפני דפלציה. בתקופת הגאות האחרונה (2003-2007) לא חלה עלייה בעלות השכר, ובחודשים האחרונים חלה ירידה בעלויות באופן טבעי. גורם זה יחד עם השפעות דפלציוניות אחרות הנובעות מירידה במחירי נכסי נדל"ן ונכסים פיננסיים מרמזים על סבירות גבוהה לירידה משמעותית באינפלציית הליבה.



בינתיים, האינפלציה הכללית עשויה ליפול לטריטוריה שלילית לאור הירידה במחירי האנרגיה והסחורות. תשואות ה-Breakeven ממחישות בבירור אפשרות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully