וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: אל תקנו סלולר עד ינואר

בר חיון

3.11.2008 / 14:07

תיקון חדש לחוק, שיכנס לתוקף בינואר, אוסר על החברות להעלות תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות

המועצה לצרכנות ממליצה לצרכנים המתכוונים לשדרג את מכשיר הסלולר או לחדש את תקופת ההתחייבות עם חברת הסלולר שלהם לחכות עד ינואר. המלצה זו מגיעה לאחר החלטת שר התקשורת, אריאל אטיאס, לתקן את ההוראה ברישיונות חברות הסלולר, שעניינה החיוב לקבוע תעריף קבוע וסופי מראש למשך כל תקופת ההתחייבות בעת ההתקשרות.

לטענת המועצה לצרכנות, משרד התקשורת לא החיל את התיקון על החוזים הקיימים, בהם על פי החוזה, יהיו החברות רשאיות להעלות התעריפים עד שיעור מסוים כל שנה. מכאן, החשש הוא כי חברות הסלולר עלולות לנצל את זמן ההמתנה עד כניסת ההוראה לתוקף כדי לכבול צרכנים בחוזים שבהם ניתן יהיה להעלות תעריפים.

"המלצתנו היא לא למהר להתפתות להצעות חברות הסלולר ולהמתין עד למועד תחילתו של תיקון הרישיון ב-1.1.09, שיאפשר לציבור את בחירת התוכנית המשתלמת ביותר עבורו", אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג. עוד אומר פלג, כי עקרון ההגינות מחייב את חברות הסלולר ליידע את הצרכנים בעובדה כי בתום שנת 2008 תכנס ההוראה לתוקף, והם יוכלו להתחייב בחוזים שבהם התעריף סופי וקבוע מראש למשך כל תקופת ההתקשרות.

יש לציין שעד כה, כל רפורמה צרכנית שנקט משרד התקשורת הביאה להעלאת תעריפים על ידי חברות הסלולר, וכך הן פיצו עצמן על הרפרומות.

בכירים בענף מעריכים כי קביעת מחיר לתקופה של 18 חודשים תפחית את גמישות החברות להגיב לשינוים כלכליים במהלך תקופה זו ותגרור העלאת תעריפים לצרכנים אפריורית. למרות כל זאת, לדעתו של עו"ד זאב פרידמן, היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, כדאי עדיין לחכות, משום שהתיקון בחוק עשוי רק לחדד את התחרות בין החברות: "כיום חברות הסלולר מעלות את התעריפים לפי רף הרווחים שהן קבעו מראש, וכמעט ללא תלות בעלות האמיתית הגלומה בשירות. זו הסיבה שבתגובה לכל רפורמה שיזם משרד התקשורת עד כה, חברות הסלולר העלו תעריפים כדי לא לפגוע ביעדיהן. התיקון החדש לחוק, האוסר על החברות להעלות תעריפים במהלך תקופת ההתחייבות, ייצור שקיפות שבאמצעותה הצרכן, לפני כניסה להתחייבות ארוכת טווח, יוכל להסתכל ימינה ושמאלה ולבדוק את הצעותיהן של המתחרות".

דבריו של פרידמן מקבלים תוקף משנה לאור המעבר של חברת פלאפון לרשת GSM ברבעון הראשון של 2009. ההערכות הן כי אז, במסגרת שאיפותיה של פלאפון לנגוס בפלח השוק של סלקום ופרטנר, היא תפתה צרכנים להתנייד אליה באמצעות מבצעים ותעריפים אטרקטיביים יותר מאלה המוצעים כיום.

למי שבכל זאת אינו יכול לחכות עד ינואר בשדרוג המכשיר, מומלץ לשקול רכישה של מכשיר שאינה דרך מפעילות הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully