וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מושפעת אוסטרליה מההאטה הגלובלית?

TheMarker

3.11.2008 / 14:22

מחר צפוי לפרסם הבנק המרכזי באוסטרליה את החלטת הריבית לנובמבר - להערכת האנליסט אריה טל, מנהל המחקר בבית ההשקעות ספרינט, צפוי הבנק להוריד את הריבית בחצי אחוז לרמה של 5.5%



מחר צפוי לפרסם הבנק המרכזי באוסטרליה את החלטת הריבית לנובמבר. להערכת האנליסט אריה טל, מנהל המחקר בבית ההשקעות ספרינט, צפוי הבנק להוריד את הריבית בחצי אחוז לרמה של 5.5%. יש לציין כי הבנק המרכזי האוסטרלי הוריד את הריבית בחודש שעבר בשיעור של 1%. עוד העריך טל כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית לרמה של 4.5% עד תום המחצית הראשונה של 2009.



בנוגע למטבע האוסטרלי צופים בספרינט שהמטבע ימשיך להיחלש בטווח הקצר עקב המשך החרפה בתנאים הכלכליים כמו עלייה באבטלה, וירידה בצריכה, עלייה בגרעון בחשבון השוטף, צמצום פער ריביות לעומת ארה"ב והמשך הסטת כספים לטובת ארה"ב.



הלשכה לסטטיסטיקה האוסטרלית פרסמה הבוקר מספר נתוני מקרו המעידים מחד על ירידה בביקושים והמשך התכווצות בפעילות העסקית, ומאידך המשך ירידה בלחצים האינפלציוניים שתאפשר לקובעי המדיניות באוסטרליה מרחב תמרון בהחלטותיהם המוניטאריות, משמע, המשך הורדות ריבית.



המכירות הקמעונאיות ירדו בחודש ספטמבר בשיעור של 1.1% כתוצאה מירידה בתעשיית ההלבשה ומוצרים בניי-קיימא. בנוסף, חלה גם ירידה במכירות בתי הקפה והמסעדות. גם מגזר הייצור באוסטרליה ממשיך להיחלש, זה החודש החמישי ברציפות על פי מדד AIG. המדד מעיד על ירידה בתפוקת העסקים, ירידה בהזמנות החדשות, תעסוקה, מלאים, הובלות וירידה במגזר היצואני המשמש כמנוע צמיחה מרכזי במשק האוסטרלי.



מחלקת המחקר של קבוצת הבנקאות - אוסטרליה וניו זילנד בנקינג גרופ - שבמלבורן פרסמה הבוקר הערכות אודות ירידה של 5.9% בביקוש לעובדים חדשים במשק האוסטרלי, זה החודש השישי ברציפות. המשבר הפיננסי הגלובאלי משפיעים באופן מהותי על הכלכלה המקומית כמו גם על כלכלות רבות אשר לא מעורבות במשבר האמריקני בצורה ישירה. חוסר הוודאות מפני המשך ההשלכות ברמה הגלובאלית המשליך על האמון העסקי, יחד עם הירידה בפעילות הייצוא שמתרחבת למגזרים נוספים, מניעה עסקים להקטין הוצאות והשקעות לטווח בינוני. השפעות הירידה בפעילות העסקית משפיעה על מגזר התעסוקה ומתגלגלת לצרכנים.



בגזרת המחירים, המדדים העיקריים ממשיכים להצביע על התמתנות אינפלציונית. מחירי הבתים ירדו בשיעור של 1.8% ברבעון השלישי לעומת הרבעון הקודם, כאשר בשש ערי הבירה האוסטרליות מתוך שמונה חלו ירידות במחירי הנכסים, כולל בסידני ובמלבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully