וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצניחה ההיסטורית במחירי הסחורות עשויה לאותת כי ארה"ב עומדת להיכנס למיתון הארוך ביותר מאז 1981

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 14:25

מחירי הסחורות נפלו בקצב שנתי של עד 56% בשבוע שעבר, השיעור החד ביותר מאז 1949



הצניחה ההיסטורית במחירי הסחורות עשויה לאותת כי ארה"ב עומדת להיכנס למיתון הארוך ביותר מאז 1981, לפי נתונים של סוכנות הידיעות בלומברג. המיתון הארוך הקודם החל לאחר כניסתו של רונלד רייגן לתפקיד הנשיא ונמשך 16 חודשים.



מחירי הסחורות כפי שנמדדו על ידי "ג'ורנל אוף קומרס", נפלו בקצב שנתי של עד 56% בשבוע שעבר, השיעור החד ביותר מאז 1949. הנפט הגולמי, הנחושת והחיטה צנחו ביותר מ-50% מהשיאים שנרשמו השנה, על רקע ההאטה הכלכלית בארה"ב.



"המגזר התעשייתי, שסייע לשמור על המיתון ברמה מתונה, נכנע לחלוטין ואנו צריכים להתכונן למיתון חמור הרבה יותר", אמר לבלומברג לקשמן אכוטן, מנהל באקונומיק סייקל ריסרץ' אינסטיטיוט, האוסף את הנתונים עבור "ג'ורנל אוף קומרס". "זה ייראה לפחות כמו מה שראינו בשנות ה-80 המוקדמות, אבל זה יכול להיות אף גרוע יותר".



גולדמן סאקס, שנחשב בעבר לאחד התומכים הגדולים ביותר בסחורות, הזהיר ב-23 באוקטובר מפני "האטה כלכלית גלובלית חדה", שעשויה לגרום לנפילות נוספות במחירי הסחורות. הנפילות בסחורות מאותתות על "האטה בצמיחה הגלובלית שהיא חדה יותר ממה שראינו במיתונים האחרונים", אמר לבלומברג וולטר הלוויג, ממורגן אסט מנג'מנט. "כפי הנראה", אמר, "בתיק ההשקעות צריכה להיות הקצאת חסר לסחורות. הכסף הולך עתה להשקעות דפנסיוויות, כגון מוצרי צריכה וחברות שמפיקות תועלת מירידה במחירי הסחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully