וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאכטות ואחוזות - כל נכסיו של אברמוביץ' יוצאים לאור

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 15:16

פסיקה של ביהמ"ש בבריטניה חשפה את נכסיו של המיליארדר - ואת העובדה שבילה בבריטניה רק כדי לראות כדורגל



סגנון החיים המפואר של המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' נחשף השבוע במסמכי בית משפט בבריטניה. פסיקה בת 134 עמודים של בית המשפט המלכותי בלונדון נתנה הצצה מסקרנת לחייהם של עשירי העל. החל באחזקותיו הנפתלות של אברמוביץ', הבעלים של מועדון צ'לסי, ועד לתיק הנכסים הבינלאומי שלו, ועד מספר הימים שבילה בבריטניה בשנה שעברה: 57, דיווח "גרדיאן".



השופט כריסטופר קלרק אמר: "אברמוביץ' הוא מיליארדר. עושרו הכולל גדול כל כך עד ש-30 מיליון הליש"ט שהוציא על ביתו בנייטסברידג' מייצגים פחות מחצי אחוז משוויו הנקי".



אברמוביץ', 42, ניצב בפני תביעה של חברת האנרגיה יוגרנפט, שטענה כי גנב ממנה נתח של 50% משדה נפט בסיביר. אברמוביץ' שכנע את בית המשפט לדחות את התביעה לפיצויים של 2.5 מיליארד ליש"ט, לאחר שבית המשפט פסק כי איננו תושב או מתאזרח בבריטניה, ולפיכך התביעה לא תישמע בבריטניה. "הוא בילה את מרבית הזמן ברוסיה ועסקיו מרוכזים שם", אמר השופט. "כל שותפיו העסקיים נמצאים ברוסיה".



כדי לבסס את הטיעון המשפטי נבר השופט במעמקי חייו הפרטיים של הטייקון, וכתב רשימה המפרטת את נכסיו של אברמוביץ' כדי להמחיש את הגלובליות של אימפריית העסקים שלו.



קלרק אמר כי לפני שבע שנים אברמוביץ' היה הבעלים של טירה בצרפת, נדל"ן בבריטניה, יאכטה, מטוס ומסוק. ב-2008 כבר התרחבה האימפריה. "נכסים שווים עתה מאות מיליוני דולרים, כולל נכסים שנרכשו ושופצו בבריטניה, צרפת, סרדיניה, ארה"ב וסנט בארטס באיים הקריביים, ומועדון הכדורגל צ'לסי".בין בתיו בבריטניה שלושה מתוך ארבעה נכסים ניתנו לאשתו לשעבר, אירינה, כחלק מהסכם הגירושים שלהם.



בכתובת אחת בלונדס סקוור בנייטסברידג', בית המשפט שמע כי אברמוביץ' רכש שמונה או תשע דירות, שלפי דיווחים התכוון להפוך לבית בשווי 150 מיליון ליש"ט עם חלונות חסיני כדורים ופצצות, ומגורים נפרדים לאנשי צוות ושומרי ראש. אולם בתיו של האוליגרך בבריטניה הם רק קצה תיק הנכסים הבינלאומי שלו. הפסיקה חשפה כי מחוץ לבריטניה יש בבעלותו של אברמוביץ' גם: שתי בקתות סקי בקולורדו; וילה בסנט בארטס; טירה בצרפת; "בית היסטורי" ששכר מממשלת רוסיה וביתו לשעבר של ליאוניד ברז'נייב במוסקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully