וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BdiCoface: גידול במקורות המימון החוץ בנקאיים של חברות במשק

TheMarker

3.11.2008 / 15:50

חצי מהחברות בישראל דווחו על פניה של לקוחותיהם בבקשה להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם



מאז תחילת השנה חל גידול במקורות המימון החוץ בנקאיים חברות במשק, כך עולה מבדיקה שערכה חברת Bdicoface. לדברי כלכלני החברה כ-51% מהחברות במשק דווחו על פניה של לקוחותיהם בבקשה להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם.



תוצאות הבדיקה הראו כי רוב החברות שהגדילו ללקוחותיהן את ימי האשראי הגדילו בממוצע בכ-22 ימים, בכ-42% מהחברות בישראל חלה הרעה במוסר התשלומים וכ-41% מהחברות מעוניינות להגדיל את מסגרת האשראי שלהן.



האם מחנק האשראי נותן את אותותיו במשק הישראלי? השאלה מתעוררת לאור תוצאות הבדיקה שערכה חברת Bdicoface ולפיה כ-51% מהחברות בישראל דיווחו בקשה של לקוחותיהן להגדיל את ימי האשראי הניתנים להן. שיעור החברות שנעתרו לפניית הלקוחות עומד על 45%. חברות אלו הגדילו את ימי האשראי הממוצע בין כ-16 לכ-30 ימים, וכ-21% מהחברות, מסך כל אלו שנעתרו לפניה, הסכימו להגדיל את ימי האשראי של לקוחותיהן בלמעלה מ-30 ימים, כאשר כ-6% מסך החברות שנעתרו הגדילו את ימי האשראי בלמעלה מ-46 ימים.



מאז תחילת השנה ביקשו כ-27% חברות מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים בנוסף לאלו הקיימים. בכ-42% מהחברות בישראל, חלה הרעה במוסר התשלומים של לקוחותיהן, שהתבטאה בין היתר, בהיווצרות פיגורים שלא בהסכמה, בהחזרות שיקים, בחובות פתוחים וכדומה, כאשר כ-3% מהחברות הנסקרות ציינו כי ההרעה במוסר התשלומים הייתה משמעותית.



כ-41% מהחברות פנו למערכת הבנקאית על מנת להגדיל את מסגרת האשראי שלהן. להערכת כלכלני BdiCoface הגדלת מסגרת האשראי טרום המשבר מעידה על רצונן של חברות להתכונן להרעה עתידית במוסר התשלומים של לקוחותיהן. זאת, במקביל להגדלת הסיכוי לשמירת מוסר התשלומים שלהן עצמן לספקיהן, על רקע קשיים תזרימים ועסקיים עתידיים.



אופטימיות ניתן למצוא בחוסנם העכשווי של הבנקים בישראל ונכונותם להגדיל את מסגרות האשראי של החברות הבינוניות והגדולות בישראל: כ-82% מהחברות שפנו למערכת הבנקאית נענו בנכונות בינונית עד גבוהה של הבנק להגדלת מסגרות האשראי שלהן. הסיכון העסקי של החברות שזכו לאשראי נוסף מהבנקים טוב יחסית.



עוד מציינים בחברת BdiCoface כי כ-25% מהחברות הגדילו במהלך השנה את שימושם במקורות המימון הבנקאיים ביחס לאשתקד. 32% מהחברות עושות שימוש במקורות מימון חוץ בנקאיים ביניהם פקטורינג, ניכיון שיקים, וליסינג, מהסקר עולה כי גם השימוש במקורות חוץ בנקאיים בחברות בישראל עלה ביחס לאשתקד ובכ-25% מהחברות הנסקרות גדל השימוש במקורות חוץ בנקאיים ביחס לשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully