וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות השערים בת"א 20 - הזדמנות פז להזדמנויות באג"ח הקונצרניות

TheMarker

3.11.2008 / 16:48

באפיק הממשלתי שקלי ממליצים בבית ההשקעות להגדיל פוזיציות במח"מים הארוכים, ובאפיק הממשלתי הצמוד מומלצות אג"ח במח"מ בינוני ארוך כמעניינות לקנייה


ירידות השערים במדד היא הזדמנות פז למציאת הזדמנויות באג"ח הקונצרניות, כך מעריכים היום בבית ההשקעות אי.בי.אי. באפיק הממשלתי שקלי ממליצים בבית ההשקעות להגדיל פוזיציות במח"מים הארוכים, ובאפיק הממשלתי הצמוד מומלצות אג"ח במח"מ בינוני ארוך כמעניינות לקנייה.

שבוע המסחר החולף בשוק האג"ח הישראלי ייזכר כאחד השבועות הקשים והמסעירים. כמעט כל אפיקי ההשקעה הניבו תשואה שלילית משמעותית, משקיעים מוסדיים וקרנות נאמנות נאלצו להתמודד עם גלי פדיונות גדולים, עם חוסר נזילות בשוק הקונצרני, האווירה בשוק שידרה פאניקה, והגדלת בסיס המזומן התבררה כחברה הטובה ביותר של המשקיעים.

אפיק ממשלתי שקלי: השבוע נרשמה ירידת מדרגה משמעותית באיגרות החוב הממשלתיות. העקום השקלי עלה לכל אורכו, כאשר החלק הארוך יותר עלה יותר והעקום הפך לתלול יותר. לאחר תקופה ממושכת בה איגרות החוב הארוכות נסחרו בטווח תשואות של 5.7% - 6.3%, נרשמו השבוע ירידות שערים חדות של 4% - 6% ,שלחצו את התשואה באג"ח הממשלתי שקלי 1026 לכמעט 7%.

הסיבות לירידות השערים החדות היו נעוצות בתשואות השליליות של קופות הגמל בחודש ספטמבר, שהביאו לגל פדיונות גדול בשוק. משקיעים מוסדיים העריכו כי מגמה זו עשויה להימשך, בשל הצפי כי התשואות באוקטובר יהיו עוד נמוכות עוד יותר. נציין גם כי לאור העלייה בפרמיית הסיכון בתקופה זאת, בחרו משקיעים רבים לקצר את המח"מ על אף התשואות הגבוהות בקצה הארוך. בסוף השבוע התפרסמה תוכנית ההנפקות של האוצר לחודש נובמבר שהייתה גדולה מהצפוי, והתרכזה ברובה באפיק השקלי.

אפיק ממשלתי צמוד: גם באפיק הממשלתי הצמוד נרשמו השבוע ירידות שערים בסדר גודל של 1.0% - 1.5% במח"מים הקצרים בינוניים, והגיעו ל-6%-4% במח"מים הארוכים, מה שכמובן הגדיל את תלילות עקום התשואות הצמוד. פדיונות גדולים בקרנות נאמנות ובקופות הגמל ונזילות נמוכה באפיק הקונצרני, אילצו את המשקיעים לחפש נזילות באפיק הממשלתי. בהעדר קונים משמעותיים, ראינו עליית תשואות לכל אורך העקום שהגיעה בשיאה לכ-3.75% בממשלתי צמוד 610, ו-4.4% בממצ"מ 536.

אפיק קונצרני: אחת מתוצאות משבר האשראי העולמי, היא הגידול בפרמיית הסיכון והתמחור מחדש של הסיכון בשוק האג"ח הקונצרני, מגמה שהובילה למשבר נזילות בשוק זה. השבוע נרשמו ירידות שערים חדות במרבית איגרות החוב הקונצרניות, וניתן לסמן את האג"ח הקונצרניות כאחת הבעיות העיקריות אותן יש לפתור על מנת לעצור את ההידרדרות. מדד תל בונד 20 ירד השבוע ב-5.8%, בעוד מדד תל בונד 60 ירד ב-8.3%.

איגרות החוב המשתייכות לסקטור הנדל"ן המשיכו להידרדר ורשמו השבוע שיאים שליליים חדשים. גם הודעות של בעלי עניין בדבר רכישה חוזרת של איגרות חוב, לא הצליחו למתן את ירידות השערים, והמשקיעים חיפשו להתנזל בכל דרך. כנראה שנוכל לצפות להתערבות כל שהיא מצד ההנהגה הכלכלית כדי לייצב או לתמוך בחסכון לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully