וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת פורטוגל תלאים את הבנק BPN לאחר שנקלע לקשיי נזילות

סוכנויות הידיעות

3.11.2008 / 16:53

במקביל, הודיעה ממשלת פורטוגל כי תזרים 4 מיליארד יורו למערכת הפיננסית באמצעות רכישת מניות בנקים



ממשלת פורטוגל הודיעה אתמול על כוונתה להלאים את הבנק הפורטוגזי BPN, לאחר שרשם הפסדים כבדים בעקבות המשבר הפיננסי הבינלאומי ונקלע לקשיי נזילות. במקביל הודיעה הממשלה הסוציאליסטית כי תזרים 4 מיליארד יורו (5.1 מיליארד דולר) למערכת הפיננסית באמצעות רכישת מניות בכורה בבנקים.



שר האוצר הפורטוגזי, פרננדו טקסיירה דוס סנטוס, אמר כי BPN ינוהל לאחר הלאמתו על ידי הבנק הממשלתי Caixa Geral de Depositos, הבנק הגדול במדינה. BPN, מהבנקים הגדולים בפורטוגל, מחזיק בחובות בסך 700 מיליון יורו (890 מיליון דולר).



דוס סנטוס הוסיף היום כי הבנק המרכזי הפורטוגזי ירכוש מניות בחלק מהמוסדות הפיננסיים במדינה, אם יחזיקו בהלימות הון מספקת. ממשלת פורטוגל הציעה לערוב להלוואות בסך 20 מיליארד יורו (26 מיליארד דולר) של הבנקים במדינה, בניסיון לתמוך במערכת הפיננסית המקומית על רקע מחנק האשראי העולמי.



בהתייחסו ל-BPN, שנוסד ב-1993 כבנק השקעות, אמר היום נשיא הבנק המרכזי של פורטוגל ויטור קונסטנסיו, כי מצבו הקשה של הבנק נובע במידה רבה מהתנהלות לא חוקית בה נהג הבנק, הנחקרת כיום על ידי הבנק המרכזי. "המצב ב-BPN אינו קשור בהכרח לקשיים בשווקים הפיננסיים. בעיותיו אמנם החריפו מאז הקיץ, אך הבנק סבל מקשיים גם קודם לכן", אמר קונסטנסיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully