וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: האחזקה המומלצת באפיק השקלי - 40% במח"מ של 4.5 שנים

TheMarker

3.11.2008 / 17:17

האחזקה המומלצת באפיק צמודות המדד היא של 55% במח"מ של 5.5 שנים.


המשך מגמת הורדות הריבית, הירידה בלחצים האינפלציוניים וההאטה בפעילות הכלכלית, צפויות להיטיב עם אג"ח באפיק השקלי, כך העריך היום אורי גרינפלד כלכלן המקרו של בית ההשקעות כלל פיננסים. לדבריו האחזקה המומלצת היא בשיעור של 40% באפיק השקלי במח"מ של 4.5 שנים.

לגבי אפיק איגרות החוב צמודות המדד טוען גרינפלד כי צפוי תיקון כלפי מעלה אך בגלל אי הוודאות הגבוהה בשווקים לא מומלץ להתבסס באפיק זה על שיקולי מסחר. האחזקה המומלצת באפיק זה היא של 55% באפיק במח"מ של 5.5 שנים.

בשוק הקונצרניות מעריכים בכלל כי ההתרחשויות האחרונות בישראל יצרו הזדמנויות למשקיע בעל אורך רוח המוכן להחזיק אג"ח לפדיון. גרינפלד מציין כי ישנן איגרות חוב רבות אשר סבלו מהסנטימנט השלילי בשוק ומהפדיונות של קרנות הנאמנות וקופות הגמל על אף חוסנן הכלכלי של הפירמות.

האפיק השקלי

המשך מגמת הורדות הריבית, הירידה בלחצים האינפלציוניים וההאטה בפעילות הכלכלית, צפויות להיטיב עם האפיק השקלי. בנוסף, נהנות איגרות החוב הממשלתיות מהקיפאון בשוק האג"ח הקונצרני. שיפוע האפיק השקלי גדל שוב בשבוע האחרון, בעיקר בגלל עליות בתשואות בחלק הארוך של האפיק, כנראה כתוצאה ממכירות כפויות של הגופים המוסדיים ונהירה לנכסים בטוחים של הציבור.

בכלל פיננסים צופים כי בטווח הבינוני-ארוך האפיק השקלי יתמתן, בעיקר דרך חלקו הארוך ולכן יש יתרון לחלקו הארוך של האפיק על פני חלקו הקצר. יחד עם זאת, ההתפתחויות האחרונות במשקים המתעוררים, הפדיונות בקרנות הנאמנות וקופות הגמל וההנפקות הרבות ברבעון הקרוב, יוצרים להערכתנו סיכון מסוים בחלקים הארוכים של העקומים ולכן אנו לא ממליצים למשקיע הסולידי לתפוס פוזיציה ארוכה מדי. האחזקה המומלצת על ידי בית ההשקעות היא בשיעור של 40% באפיק השקלי במח"מ של 4.5 שנים.

האפיק הצמוד

ירידת מחיר הסחורות והתגברות החששות מההאטה הגלובלית גרמו לעליית תשואות משמעותית באפיק הצמוד ובייחוד בחלקו הקצר. בנוסף, מכירות של הגופים המוסדיים גרמו לירידת תשואות נוספת הנובעת משיקולים מסחריים ולא כלכליים. לכן, יתכן בהחלט כי באפיק זה צפוי תיקון כלפי מעלה אך בגלל אי הוודאות הגבוהה בשווקים אנו לא ממליצים להתבסס על שיקולי מסחר.

הציפיות האינפלציוניות בחלק הקצר של העקומים עומדות כיום על פחות מ-1% עד למח"מ של 3 שנים. להערכתנו, המדדים הקרובים צפויים להיות נמוכים ואף שליליים ולכן חלקו הקצר של האפיק, שמושפע בצורה חזקה מהפתעות אינפלציוניות אינו אטרקטיבי. אנו ממליצים על אחזקה של 55% באפיק במח"מ של 5.5 שנים.

האפיק הקונצרני

ההתרחשויות האחרונות בשוק האג"ח הקונצרני בישראל יצרו, להערכתנו, הזדמנויות למשקיע בעל אורך רוח המוכן להחזיק אג"ח לפדיון. ישנן להערכתנו אג"ח אשר סבלו מהסנטימנט השלילי בשוק ומהפדיונות של קרנות הנאמנות וקופות הגמל וזאת על אף חוסנן הכלכלי של הפירמות. בחירה מושכלת וזהירה של חברות בעלות סיכון מינימאלי אשר אינן ממונפות בצורה חריגה יכולה להניב תשואות גבוהות לאורך זמן. לכן אנו ממליצים למחזיקים באג"ח קונצרני להמשיך ולטייב את תיקם. יחד עם זאת, המשך הלחץ בסקטור האשראי עלול תנודתיות באפיק זה בטווח הקצר ולכן על המשקיע בו לנהוג בסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully