וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליטליה ביקשה מבית המשפט צו הקפאת הליכים בישראל בעקבות צו דומה שניתן באיטליה

הילה רז

3.11.2008 / 18:00

השופטת ורדה אלשיך: נראה שמדובר באכיפה של פסק חוץ - דבר שאינו אפשרי במתכונת שהוגשה



חברת התעופה האיטלקית אליטליה הגישה היום בקשה להקפאת ההליכים המשפטיים העלולים להיות מוגשים נגדה בישראל. בעקבות פניית אליטליה לבית המשפט ברומא בתחילת ספטמבר השנה, הוצא צו לפיו חברת התעופה הינה חדלת פירעון. זאת, לאחר שנקלעה לחובות העולים על 2.8 מיליארד יורו. בית המשפט האיטלקי מינה לחברה שופט שידון בהליכי חדלות הפרעון ונקבע כי עד אמצע נובמבר יהיו רשאים נושי החברה להגיש את תביעותיהם כלפי החברה ולהירשם כנושיה באיטליה.



עורכי דינה של אליטליה בישראל, עו"ד שי בן חיים ושאול בן חיים (פיינברג), מציינים כי צו בית המשפט ברומא מאפשר לחברה להמשיך ולהפעיל את טיסותיה. עוד הם מציינים כי ניתן לחברה פרק זמן המאפשר לה לנהל את פעילותה כדי להביא לשיקום החברה, תוך הקפאת ההליכים המשפטים נגדה לפחות עד אמצע דצמבר.



לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט בתל אביב, סניף חברת אליטליה בישראל מוגדר כחברת חוץ, ומדובר באותה חברה לגביה ניתן צו בית המשפט האיטלקי להקפאת ההליכים. לפיכך מבקשים נציגי החברה בארץ כי בית המשפט בתל אביב ייתן צו המאפשר את המשך פעילות החברה, הכוללת טיסות לישראל וממנה, כחלק מהליך הבראתה באיטליה.



לטענת החברה, היעדר אכיפת הצו בישראל יפגע במהלך התקין של טיסות החברה לישראל וממנה. אי מתן הצו עלול לגרום לשיתוק פעילות החברה בישראל ולפגיעה באלפי נוסעים, עובדי החברה בישראל וחברות ישראליות המנהלות עסקים עם אליטליה, נטען. לגרסת החברה, הפעילות במשרדיה בישראל נמשכת כסדרה, משכורות העובדים שולמו במלואן והחברה משלמת בעבור שירותים שוטפים. עוד צוין, כי מאחר שבית המשפט האיטלקי מינה מנהל מיוחד ונאמן לבדיקת מצב החברה, אין צורך במינוי בעל תפקיד זה בישראל.



השופטת ורדה אלשיך קבעה כי דיון בבקשה יתקיים ב-11.11 וכי על עורכי הדין המייצגים את החברה להציע נאמן לחברה שאינו קשור אליה. השופטת ציינה עוד כי נראה שמדובר באכיפה של פסק חוץ, דבר שאינו אפשרי במתכונת שהוגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully