וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מגיע לחברות התעשייה: חד אסף משביתה את המפעל בקריית גת למשך חודש

נתן שבע

3.11.2008 / 17:54

ההשבתה - בעקבות הירידה בביקושים והצניחה במחירי הפלדה; עובדי המפעל יוצאו לחופשה למשך כל נובמבר



המשבר מגיע גם למפעלי התעשייה בארץ. חברת חד אסף פירסמה היום הודעה לבורסה כי עקב המשבר הכלכלי העולמי - שהביא בין היתר לצמצום הביקוש העולמי לפלדה ולירידה חדה במחיריה - החליטה החברה להאריך את השבתתו המתוכננת של מפעל הערגול שלה. המפעל שוכן בקריית גת, ומייצר ברזל בניין גולמי במוטות ובגלילים. החברה כבר השביתה במהלך תקופת החגים את המפעל, השבתה שנוצלה לשם ביצוע עבודות תחזוקה - וכעת היא משביתה אותו לתקופה נוספת במהלך נובמבר 2008.



החברה מעריכה כי השבתת הייצור במפעל תהיה לתקופה קצרה, שלא תחרוג ממספר שבועות. עובדי המפעל הוצאו לחופשה מרוכזת ובכל עת אפשר יהיה להשיבם לעבודה, לדברי החברה. ההשבתה נובעת משינוי המגמה הכלל עולמית של מחירי הפלדה, אשר ירדו מאוד. בעקבות זאת, מנסים לקוחות החברה - בעיקר מעבדי פלדה - לצמצם את הרכישות של ברזל בניין גולמי, על מנת שלא להגדיל את מלאיהן. הדבר הביא לירידה משמעותית בביקוש ובמכירות של ברזל בניין גולמי של החברה.



מפעל ההתכה של החברה בעכו ממשיך בפעילותו בייצור מטילי פלדה. תוצרתו אינה מופנית למפעל הערגול, והייצור מיועד ליצירת מלאי. החברה ממשיכה לבצע מכירות של ברזל בניין מהמלאי שבידה. חד אסף מעריכה כי הקיטון המשמעותי במכירות הברזל לבניין של החברה באוקטובר 2008 לעומת החודש המקביל ב-2007, ישפיע לרעה על רווחיות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully