וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מגיע למגזר הקמעונות: סירקט סיטי סוגרת 155 סניפים ומפרטת 17% מכוח העבודה

רויטרס

3.11.2008 / 18:29

קמעונית האלקטרוניקה האמריקאית מתקשה להתמודד עם הקשחת תנאי האשראי מצד הספקיות שלה



קמעונית האלקטרוניקה האמריקאית סירקט סיטי סוגרת 155 סניפים, בשל ההידרדרות במצב הנזילות שלה והקשחת תנאי האשראי מצד הספקיות שלה. סגירת הסניפים תגרור פיטורים של 17% מכוח העבודה שלה. סירקט סיטי אמרה גם כי היא שוקלת את כל החלופות לארגון מחדש של עסקיה.



בסירקט סיטי אומרים כי הספקיות שלה הקשיחו את תנאי האשראי בשל המשבר הפיננסי הגלובלי והן דורשות ממנה עתה לשלם עבור מוצרים לפני שהן שולחות לה אותם. "אף שההנהלה פועלת נמרצות לשמור על יחסים טובים עם הספקיות", נכתב בהצהרת החברה, "השילוב הנוכחי בין התנאים לבין נגישות האשראי נהפך לבלתי אפשרי עבור החברה". סניפי סירקט סיטי המועמדים לסגירה לא ייפתחו ב-4 בנובמבר ומכירות החיסול יחלו ב-5 בנובמבר. לסירקט סיטי היו 46 אלף עובדים נכון לסוף פברואר, לפי נתוני אתר החברה.



הקמעוניות האמריקאיות עומדות בפני עונת החגים העגומה ביותר זה שנים, בשל ההאטה בשוק הדיור, משבר האשראי והעלייה בקצב הפיטורים, המאלצים את הצרכנים לקצץ בהוצאות. סירקט סיטי ניסתה לבנות מחדש את הרווחיות שלה ולשקם את בטחון המשקיעים במהלך השנה החולפת, על רקע התחרות הקשה מול בסט ביי שגנבה ממנה נתח שוק בכמה קטגוריות מפתח של מוצרי אלקטרוניקה.



בסוף ספטמבר פרסמה סירקט סיטי הפסד רבעוני ושינתה את התחזיות שלה. כבר אז נמסר מהחברה כי היא עשויה לסגור סניפים במסגרת ארגון מחדש, וכי תשהה פתיחה של סניפים חדשים עד שנת הכספים 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully