וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים פרידמן התקפל: לא יכנס את הוועדה לבחירת שופטים

תומר זרחין

3.11.2008 / 18:51

דניאל פרידמן: שופטי העליון פגעו באמון הציבור בבית המשפט ובשלטון החוק



שר המשפטים, דניאל פרידמן הודיע הערב (שני) כי לא יכנס את הוועדה לבחירת שופטים הקבועה ליום חמישי. זאת, לאור התנגדותם של נציגי השופטים בוועדה למינוי שופטים בתקופה של ממשלת מעבר. על סדר יומה של הוועדה היה מינוי עשרה שופטים לבתי משפט מחוזיים ולבתי משפט השלום.



אתמול פנו חברי הוועדה, עו"ד יורי גיא רון, ראש לשכת עורכי הדין ולח"כ אורית נוקד (עבודה), שפנו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה שיכתוב חוות דעת נוספת בשאלה אם יש לכנס את הוועדה. במכתבו, כותב פרידמן לשניים כי מזוז כבר קבע בספטמבר שאפשר למנות שופטים לבית המשפט העליון בתקופת ממשלת מעבר.



לדבריו, "אינני רואה כל טעם לפנות ליועץ המשפטי ולבקש פעם נוספת את חוות דעתו (הפעם למינויים לשלום ולמחוזי). היועץ המשפטי חיווה דעה שקולה, סבירה, נכונה ומנומקת היטב... למרות זאת החליטו שופטי בית המשפט העליון החברים בוועדה לעשות שבת לעצמם, להתעלם ממנה ולנהוג כפי שנהגו. בכך פגעו לדעתי באמון הציבור בבית המשפט העליון, בשלטון החוק ובמעמד חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה".



שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה, דורית ביניש היו מעוניינים לדחות את כינוס הוועדה למינוי שופטים עד לאחר הקמת ממשלה חדשה. לטענת ביניש, אין למנות שופטים לכל הערכאות בתקופת ממשלת מעבר. בשבוע שעבר כתב פרידמן מכתב לביניש בו האשים אותה כי היא מעדיפה יוקרה מדומה על הפיתרון המצוי והוא מינוי שופטים בישיבת הוועדה המתוכננת.



בתגובה, השיבו ביניש, ושופטי העליון אדמונד לוי ואילה פרוקצ'יה כל אחד בנפרד למכתבו של פרידמן. לוי כתב כי "כמי שהקדיש את מרבית חייו הבוגרים למערכת המשפט, זו יקרה לי, ככל הנראה הרבה יותר מאלה שנקלעו אליה 'כאורחים לרגע' ומתהדרים לשווא בתואר של מי שמבקשים את טובתה. לוי כתב בנוסף שעל פרידמן לכבד את עמדת השופטים שלא למנות בעלי תפקיד כדוגמת שופטים בתקופת ממשלת מעבר, לאור פסיקת בית המשפט העליון שכן הוא מצווה כאזרח ואחת כמה וכמה כשר משפטים להרכין ראשו בפניה".



השופטת ביניש הסתפקה בהודעה קצרה לפיה לא תשנה את עמדתה והצרה על סגנונו "הבלתי ראוי" של פרידמן. פרוקצ'יה הסבירה בין היתר כי הנימוק שאין לפעול למינוי שופטים חדשים ערב בחירות נובע מכך שממשלה מכהנת בתקופת מעבר ללא אמון העם נדרשת לאיזון באופי פעולתה ומצווה לנהוג בריסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully