וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: "התקציב שהוצג שגוי ואינו מתאים להתמודד עם ההאטה בצמיחה"

רותם סלע

3.11.2008 / 19:47

יו"ר ועדת הכספים: "אני מכין מתווה אלטרנטיווי לתקציב שבמרכזו תוספות תקציביות גדולות למנועי צמיחה"


"התקציב שהוצג שגוי לאור המשבר הכלכלי בעולם, ואינו מתאים להתמודד עם ההאטה בצמיחה וההאטה בכלכלה הצפויות ב-2009", כך אמר הערב ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכספים וחבר מפלגת העבודה, שעמד בראש המתנגדים לתקציב המדינה בסיעת העבודה. ברוורמן, המבקש לפרוץ את מסגרת ההוצאה התקציבית בכדי להתמודד עם המיתון ולהלחם בבירוקרטיה, הוסיף כי "זה לא עניין פוליטי, זה עניין לאומי".

ברוורמן מכין כעת תוכנית כלכלית אלטרנטיווית, ומעוניין לגייס את תמיכתם של שאר חברי הממשלה בתוכנית. לטענתו, שתי הנקודות המרכזיות אותן צריך להדגיש בתקופה זו הן גידול פיסקאלי והתרת הסבך הבירוקרטי. "אני מכין מתווה לתקציב אלטרנטיווי בו אנסה לשכנע את אנשי קדימה, שבמרכזו תוספות תקציביות גדולות למנועי צמיחה כמו תשתיות פיזיות, השכלה גבוהה ועזרה למגזר העסקי", אמר.

ברוורמן איננו מוכן להתחייב לגבי שיעור הגידול התקציבי בו הוא מעוניין אך מדגיש כי בכוונתו לחרוג מעבר לעלייה של 2.5% אחוזים בהוצאה הציבורית. "אני לא מודאג מזה מכיוון שבשנים של האטה משמעותית המדיניות המתחייבת היא הרחבה", אמר. "במקרה ולא נעשה זאת אלפים יאבדו את מקום עבודתם".

לדברי ברוורמן, "הירידה בהכנסות ממסים כתוצאה מהאטה כלכלית היא בעצמה מייצב אוטומטי כתוצאה ממדיניות אנטי מחזורית". ברוורמן מדגיש כי "באמצעות הוצאות נוספות ניתן להילחם בהאטה, ואנו מצויים במצב טוב כי החוב הלאומי שלנו הוא הנמוך ביותר בעשור האחרון", אמר.

לטענתו של ברוורמן, הבירוקרטיה לא מפריעה רק לצמיחה אלא גם מונעת מהשכבות החלשות ליהנות מפירות הצמיחה. לדבריו, "הצמיחה הגבוהה בשנים האחרונות התרכזה בשכבות מאוד מסוימות, ולכן דווקא בתקופה זו יש לחתוך בחבלי הבירוקרטיה בכדי לקדם את הנגב והגליל".

ברוורמן ציין כי מונופול הקרקעות הוא דוגמה לקשיי הבירוקרטיה. לדבריו, "את הקשר הגורדי של מנהל מקרקעי ישראל יש לחתוך בחרב אלכסנדר. הממשלה הבאה תידרש לרפורמות מרחיקות לכת בגוף זה ובמערכות הממשל ככלל", אמר. "פלונטרים בירוקרטים לא מאפשרים להקים מפעלים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully