וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד UBS לשעבר נידון לשש וחצי שנות מאסר בגין מעורבותו במסחר לפי מידע פנים

רויטרס

3.11.2008 / 21:34

לטענת התביעה, מיטשל גוטנברג היה מעורב במסחר לפי מידע פנים בהיקף הגדול ביותר מאז שנות ה-80'



בימ"ש מחוזי בארה"ב גזר על עובד בנק UBS השווייצי לשעבר, מיטשל גוטנברג, שש וחצי שנות מאסר, בגין מעורבותו בפרשת מסחר לפי מידע פנים, שלטענת התובעים הייתה הגדולה ביותר שנראתה מאז שנות ה-80'. גוטנברג, לשעבר מנהל תיקי לקוחות מוסדיים בחטיבת מחקר המניות של UBS, הודה בפברואר באשמת מכירת מידע חסוי בנוגע להמלצות המניות של הבנק.



השופטת דברה באטס אמרה בעת מתן גזר הדין כי "מהרגע שהצטרף לוועדת ביקורת ההשקעות של UBS, הוא התכוון להעביר את המידע לאחרים שיעשו בו שימוש בלתי חוקי". השופטת לא הטילה על גוטנברג קנס. גוטנברג הביע חרטה בפני משפחתו, מעסיקו לשעבר ובית המשפט. עורך דינו תיאר את גוטנברג כאדם שבור, שאשתו עזבה אותו, וחי כעת בדירת אחותו.



גוטנברג נמנה עם 13 אנשים, ביניהם עובדי חברות אחרות בוול סטריט כמו בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי ובר סטרנס, שהואשמו בעבירות פליליות בשנה שעברה בגין מעורבותם במעגל של סוחרים במידע פנים.



גוטנברג הודה בפני בית המשפט כי מספר פעמים רב בין השנים 2001-2006 דיווח לשני סוחרים על המלצות אנליסטים שצפויות להתפרסם – ביניהן אודות מניות חברת קאטרפילר ובנק ההשקעות גולדמן סאקס. מידע זה שימש לביצוע מאות עסקות, והעשיר את הסוחרים ביותר מ-17.5 מיליון דולר, לטענת התביעה. התובע אנדרו פיש אמר לשופטת כי מגזר ני"ע עתיר "אנשים כמו גוטנברג. יש להם גישה למידע שהם יכולים לנצל על מנת להרוויח מיליונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully