וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר האשראי: 41% מהחברות ביקשו להגדיל המסגרת

אורה קורן

3.11.2008 / 22:07

קשיי האשראי מורגשים במשק: 51% מהחברות מדווחות על פנייה של לקוחותיהן בבקשה להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם

קשיי האשראי מורגשים במשק. כ-41% מהחברות פנו למערכת הבנקאית על מנת להגדיל את מסגרת האשראי שלהן. כ-82% מהחברות שפנו למערכת הבנקאית נענו בנכונות בינונית עד גבוהה של הבנק להגדלת מסגרות האשראי. הסיכון העסקי של החברות שזכו לאשראי נוסף מהבנקים הוא טוב יחסית. כך עולה מבדיקת חברת הנתונים העסקיים bdi.

כ-51% מהחברות מדווחות על פנייה של לקוחותיהן בבקשה להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם. רוב החברות שנעתרו לפניית הלקוחות, כ-45%, הגדילו את ימי האשראי הממוצע בין כ-16 לכ-30 ימים, וכ-21% נוספות הסכימו להגדיל את ימי האשראי של לקוחותיהן בלמעלה מ-30 ימים, כאשר כ-6% מתוכם הגדילו את ימי האשראי בלמעלה מ-46 ימים.

עוד עולה מן הבדיקה כי במקביל, ביקשו כ-27% מלקוחותיהן מאז תחילת השנה, להעמיד עבורן בטחונות נוספים בנוסף לאלו הקיימים. בכ-42% מהחברות, חלה הרעה במוסר התשלומים של לקוחותיהן, שהתבטאה בין היתר, בהיווצרות פיגורים שלא בהסכמה, בהחזרות שיקים, או בחובות פתוחים. כ-3% מהחברות דיווחו על הרעה משמעותית במוסר התשלומים של לקוחותיהן.

כ-25% מהחברות הגדילו במהלך השנה את שימושם במקורות המימון הבנקאיים ביחס לאשתקד. כ-32% מהחברות עושות שימוש במקורות מימון חוץ בנקאיים ביניהם פקטורינג, ניכיון שיקים וליסינג. בכ-25% מהחברות הנסקרות גדל השימוש במקורות חוץ בנקאיים ביחס לשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully