וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר: חברת הליסינג דורנט במו"מ למכירתה

דניאל שמיל

3.11.2008 / 22:32

משבר האשראי פגע בחברה שנמצאת בקשיים תזרימים. 100 עובדי החברה התבשרו כי לא יקבלו את כל משכורות אוקטובר

חברת הליסינג וההשכרה דורנט נמצאת בקשיים תזרימיים חמורים, ופעילותה נעצרה כמעט לחלוטין. בימים האחרונים בוטלו עסקות שביצעה החברה מול יבואני הרכב, ומגרש החברה בחיפה פונה ממכוניות. דורנט, שהוקמה ב-91', נמצאת בבעלות קבוצת סטומהמר אמסטרדם אן.וי ההולנדית. החברה עוסקת בליסינג והשכרה ומחזיקה צי של 4,000 מכוניות.

אתמול בצהריים כונסו עובדי החברה והתבשרו על כך שלא יקבלו את משכורת אוקטובר במלואה. נראה כי הסיבה לעצירת פעילותה של החברה היא הפסקת שירותים החיוניים, כמו גרירה ואחזקה, על ידי ספקים שלא קיבלו מהחברה תשלומים.

ל-TheMarker נודע כי בימים האחרונים ניהלה דורנט, הנמצאת בניהולו של איציק ליבוביץ', משא ומתן למכירתה או למכירת פעילותה לגופים בענף הליסינג. עוד נודע כי החברה בוחנת דרכים להיחלצות מהקשיים. החברה מעסיקה כ-100 עובדים.

בחודשים האחרונים נקלע ענף הליסינג למשבר אשראי. הצפי למחירים נמוכים יותר של מכוניות חדשות בינואר עצר את שוק הרכב החדש והמשומש, ובמקביל הפך המשבר בשוקי ההון את גיוס הכסף באג"ח לכמעט בלתי-אפשרי. חברות הליסינג הגדולות החלו לנקוט מדיניות של "עסקות כדאיות בלבד" והעדיפו להגדיל רווח על פני הגדלת צי הרכב.

בכירים בענף מנסים להרגיע ומציינים כי רק חברות שתימחרו לא נכון את העסקות, עלולות להיפגע. לדבריהם, ייתכן כי הידיעות בדבר מצבה של דורנט יגבירו את החששות בענף. בכיר בענף אמר: "כולם בלחץ עכשיו. הבנקים יקשיחו עמדות, ויבואני הרכב ייזהרו".

  • עוד באותו נושא:
  • דורנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully