וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט צנח ב-6% ונסגר במחיר 63.9 דולר לחבית

מיכל רמתי

3.11.2008 / 23:08

מחיר הנפט נמוך כעת ב-57% מהשיא שרשם ביולי, 147.27 דולר לחבית. לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, נמוך מחיר הנפט ב-33%

מחיר הנפט הגולמי צנח ב-5.8% ונסגר במחיר 63.91 דולר לחבית בניו יורק, לאחר שדו"ח הייצור בארה"ב הצביע על הירידה החדה ביותר במגזר הייצור זה 26 שנים, והגביר את ההערכות כי הביקוש לנפט בארה"ב יצטמצם. מחיר הנפט נמוך כעת ב-57% מהשיא שרשם ביולי, 147.27 דולר לחבית. לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, נמוך מחיר הנפט ב-33%.

חברות הייצור בארה"ב קיצצו בחדות בתפוקה באוקטובר, זה החודש השני ברציפות. מדד ה-ISM למגזר הייצור צנח באוקטובר ל-38.9% - הרמה הנמוכה ביותר זה 26 שנה. שיעור נמוך מ-50 משקף התכווצות. שיעור הנפילה החד הפתיע את הכלכלנים, שצפו כי המדד ירד ל-41.5%. גם ההזמנות החדשות וגם התפוקה נפלו לרמות הנמוכות ביותר שלהן מאז שנות ה-80 המוקדמות. בספטמבר היה המדד 43.5%, ובאוגוסט 49.9%.

לחששות כי הביקוש בארה"ב יפחת, הצטרפו כעת גם חששות כי באסיה יפחת הביקוש לנפט, בעוד היצרניות האסיאתיות יתאימו עצמן למיתון המאיים על ארה"ב ואירופה, ויאטו את קצב הייצור. חששות אלה חוזקו על ידי דו"ח לפיו נרשמה ירידה ביבוא הנפט על ידי בתי הזיקוק באסיה. צ'יינה פטרוליאום, חברת הזיקוק הגדולה באסיה, דיווחה היום כי תזקק פחות נפט בשל ירידה בביקוש. דרום קוריאה, צרכנית הנפט ה-9 בגודלה בעולם, הפחיתה באוקטובר את יבוא הנפט ב-1.4%.

הנציבות האירופית הזהירה היום כי כלכלת אירופה נכנסה למיתון, והורידה את תחזית הצמיחה שלה גם עבור 2009. חברות האיחוד האירופי אחראיות לכ-17% מצריכת הנפט העולמית, להערכת משרד האנרגיה האמריקאי. הירידות מגיעות למרות הורדת התפוקה של ארגון אופ"ק, והודעות של נסיכויות המפרץ ואיראן על צמצום התפוקות שלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully