וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל ותדהר יקימו מיזם נדל"ני בהשקעה של 150 מיליון דולר

מאת גיא ליברמן ורז סמולסקי

4.11.2008 / 7:00

חברת הביטוח וחברת הנדל"ן חתמו על הסכם שותפות להשקעה בפרויקטים חדשים לבנייה



>> חברת הנדל"ן תדהר וחברת הביטוח מגדל חתמו על הסכם להקמת מיזם להשקעה בפרויקטי נדל"ן. מדובר בהשקעה בפרויקטים חדשים לבנייה במהלך השנים הקרובות, ולא בפרויקטים קיימים של תדהר.

ל-TheMarker נודע כי שתי החברות ישקיעו במשותף 150 מיליון דולר, כאשר תדהר תשקיע כ-62% מההון ומגדל את היתרה. בנוסף, תדהר תהיה השותפה שמובילה ומנהלת את המיזם. המו"מ בין החברות מתנהל כבר מספר רב של חודשים, ולא מדובר במיזם שנולד על רקע ההתפתחות לרעה של המשבר הכלכלי בחודשים האחרונים.



בשנים האחרונות נהפכו חברות הביטוח לשחקן בולט בתחום הנדל"ן המניב. על פי רוב הן פעלו לפי המודל של השקעה בעסקות נושאות תשואה ולא בפיתוח פרויקטים חדשים. עם זאת, השותפות החדשה עם תדהר אינה הפעם הראשונה שבה מנסה מגדל את כוחה כיזמית - ב-2005 היא השלימה את הבנייה של מגדל המוזיאון ליד בית המשפט בתל אביב. ניסיון זה לא הוכתר כהצלחה, בשל מחיר העתק ששילמה מגדל תמורת הקרקע ושיווקה בשנות השפל במחירי השכירויות בענף המשרדים.



קבוצת תדהר היא חברה פרטית שהוקמה ב-90' ועוסקת בייזום נדל"ן למגורים, מסחר ומשרדים בישראל ובאירופה, וכן בנדל"ן מניב. היא אחת מחברות הבנייה הגדולות בישראל, ועד היום בנתה יותר מ-11 אלף דירות ביותר מ-100 פרויקטים בישראל ובמזרח אירופה.



את המגעים עם תדהר הובילה מנהלת ההשקעות של מגדל, ענת לוין. מגדל כבר ביצעה מספר רב של השקעות ישירות בנדל"ן, בין השאר, היא רכשה השנה 75% מהזכויות בקניון הזהב בראשל"צ מהאחים גינדי תמורת מיליארד שקל, ואת בית סלקום מאליעזר פישמן בנתניה ב-356 מיליון שקל. גיל גבע, מנכ"ל תדהר, אמר בתגובה: "יש לי פחות מה להגיד והרבה מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully