וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון צופה האטה ברבעון הרביעי בעקבות המשבר

מאת יורם גביזון

4.11.2008 / 7:47

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים לרווח, אך סיפקה תחזית נמוכה ב-2.5%-12.5% מממוצע תחזיות האנליסטים להכנסותיה ברבעון הנוכחי. המנכ"ל צבי פרידמן: "המשבר הוא הזדמנות לאלווריון להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון חברות קטנות"



>> אלווריון הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים לרווח ברבעון השלישי. ואולם אותות המשבר ניכרו בתחזית המכירות הפושרת של יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית רחבת פס, לרבעון הרביעי.



החברה הציגה רווח של 800 אלף דולר ברבעון השלישי, כלומר סנט למניה, ורווח של 5 סנט למניה על בסיס Non Gaap (בניכוי הפרשות לפחת והוצאות בגין ההטבות הגלומות בהקצאת אופציות לעובדים), הגבוה בסנט למניה מהתחזיות. מחזור המכירות של 74.3 מיליון דולר נמוך ב-1% מממוצע תחזיות האנליסטים למכירותיה של החברה.

אלווריון העריכה שמכירותיה ברבעון הרביעי של 2008 יהיו 70-78 מיליון דולר. טווח רחב זה של תחזית לגבי רבעון ששליש ממנו כבר חלף הוא נמוך ב-2.5%-12.5% מממוצע תחזיות האנליסטים לרבעון.



"כרגע אני לא רואה האטה במספר הפרויקטים של החברה, בהיקף ההזמנות וההספקות, אבל המשבר מכניס חוסר ודאות גם בדברים שבעבר נראו בטוחים, ולכן גם לגבי לקוחות בטוחים והזמנות סגורות אנחנו שואלים את עצמנו אם הלקוח אכן ישלים את ההזמנה, או שמישהו במועצת המנהלים יבקש ממנו לקצץ בהשקעות", מסביר צבי פרידמן, מנכ"ל אלווריון. לדבריו, המשבר יספק הזדמנות לאלווריון להגדיל את נתח השוק שלה, המוערך ב-20%, על חשבון חברות קטנות ובעלות מבנה פיננסי רעוע.



אלווריון מספקת טווח רחב גם לגבי הרווח הנקי ברבעון הנוכחי: אלווריון צופה לסיים את הרבעון הנוכחי באיזון על בסיס Non Gaap עד רווח של 7 סנט, וברווח של 3 סנט עד הפסד של 4 סנט על בסיס Gaap, לעומת תחזית לרווח Non Gaap של 6.7 סנט למניה ורווח של 2.7 סנט למניה על בסיס Gaap.



"היה רבעון טוב"



הכנסותיה של אלווריון צמחו ב-23% ברבעון השלישי של 2008 בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2007 והסתכמו ברמת שיא של 74.3 מיליון דולר. "הרבעון היה טוב: הכנסות שיא של מערכות Wimax, זכייה בשותפות עם נורטל בפרויקט של Wimax נייד ברוסיה עבור Comstar, וכן זכינו בפרויקט גדול עבור לקוח גדול באמריקה הלטינית, על אף שהתחרינו בחברות הגדולות, והרחבנו את הפרויקט בדנמרק בשיתוף עם ECI", אמר פרידמן.



פרידמן מציין עוד כי החברה רשמה הכנסות של 49 מיליון דולר ממערכות Wimax (תקן תקשורת אלחוטית רחבת פס לטווח של עד 50 ק"מ), כלומר 66% מההכנסות. פרידמן מציין שבשלב זה לא היו הכנסות משיווק מערכות Wimax נייד, תחום שנחשב כפוטנציאל הצמיחה הגדול של התקשורת האלחוטית רחבת הפס. פרידמן אומר כי אינטל החלה לשווק רק באחרונה מחשבים ניידים ששבבי Wimax מותקנים בהם. לדבריו, חלק משמעותי מלקוחותיה של החברה, למשל ברוסיה ובאמריקה הלטינית, מתקינים מערכות Wimax שכוללות את היכולת לספק קישוריות מלאה למערכות ניידות, ויעברו למערכות אלה בעתיד.



בצד הצמיחה לרמה רבעונית של 75 מיליון דולר, השיפור ברווחיות התפעולית והסרת חוסר הוודאות בנוגע ליכולותיה של החברה לספק ציוד לרשת מסחרית של Wimax נייד, אלווריון אינה מציגה עדיין רווח תפעולי.



החברה סיימה את הרבעון החולף בהפסד תפעולי של 60 אלף דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 2 מיליון דולר ברבעון המקביל, משום שבמקביל לגידול של 23% בהכנסות גדלו הוצאות התפעול ב-10%.



פרידמן דוחה את ההערכות שהחברה לא שלטה מספיק בהוצאות התפעול, שהמבנה הארגוני שלה יוצר כפילויות ושרמת המכירות הממוצעת לעובד נמוכה - 300 אלף דולר בשנה בהשוואה ל-700 אלף דולר בשנה בחברת סרגון, שמתמחה בייצור מערכות לקישור בין תחנות הבסיס למתג הראשי של הרשת.



לדבריו, החברה העבירה פעילויות פיתוח לרומניה, שבה מועסקים 150 מ-1,000 עובדיה, ובנטרול התחזקות השקל כלפי הדולר לא גדלו הוצאות התפעול של החברה בהשוואה לרבעון הרביעי של 2007. הוא טוען שההשוואה עם סרגון אינה רלוונטית, משום שהשקעותיה של סרגון במו"פ נמוכות יותר (9% מהמחזור לעומת 19% מהמחזור), והרווחיות הגולמית שלה נמוכה ביחס לזו של אלווריון (31.5% בהשוואה ל-47% בהתאמה).



אלווריון נסחרת בשווי של 219 מיליון דולר כשבקופתה 146 מיליון דולר, כך שנראה ששוק ההון מייחס ערך של 73 מיליון דולר בלבד לטכנולוגיה שלה, אולי בשל ספקותיו בנוגע לסיכוייה של Wimax להביס את LTE - טכנולוגיית הדור הרביעי שמקדמות חברות הסלולר - כטכנולוגיה האלחוטית רחבת הפס המובילה, שכל יצרניות ציוד התקשורת המובילות מעורבות בפיתוחה.



גם נורטל, שחתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח פתרונות Wimax, ממשיכה במקביל לפתח מערכות תקשורת אלחוטית רחבות פס מבוססות LTE.



פרידמן מציין ששווי החברה אינו מבטא את שווי הטכנולוגיה, בדומה לחברות ציוד תקשורת אחרות שמחיריהן נחתכו. לדבריו, נורטל מפתחת במקביל ציוד מבוסס Wimax וציוד מבוסס LTE בין היתר משום שהלקוח הגדול שלה הוא חברת ורייזון. לדבריו, יש דמיון רב גם לאלווריון יכולות טכנולוגיות שעשויות להיות רלוונטיות למערכות מבוססות LTE. פרידמן מתייחס להערכות שלפיהן המשבר יגרום לירידה בהשקעות בטכנולוגיה חדשנית כמו Wimax. לדבריו, חברות הסלולר אינן מסוגלות בשלב זה להשקיע בטכנולוגיה חדשה כמו LTE, והתחרות הממשית היא בטכנולוגיית HSDA, שמספקת ביצועים נחותים בהשוואה ל-Wimax.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully