וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן תפעל לביטול הפטור של ההובלה הימית מחוק ההגבלים העסקיים

מאת אורה קורן

4.11.2008 / 7:47

בכך תמשיך קן במדיניותה להחיל את חוק ההגבלים על כלל המשק. בשבוע שעבר אישר שר התמ"ת את החלת חוק ההגבלים בתעופה



>> הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, רונית קן, מתכננת להחיל על ענף ההובלה הימית את חוק ההגבלים העסקיים, לאחר שהחילה חוק זה על ענף התעופה - כך נודע ל-TheMarker. בכך תמשיך קן במדיניותה להחיל את חוק ההגבלים על כלל המשק. גוף ההובלה הימי הגדול ביותר במשק הוא חברת צים מקבוצת החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר.

משמעות החלת החוק על ענף ההובלה הימי היא שרשות ההגבלים תוכל לבחון הסכמי הובלה במכולות ובתפזורת לנמלי ישראל ומהם בין צים לחברות ספנות זרות. הכוונה להבטיח שההסכמים לא יפגעו בתחרות מול הלקוחות, היצואנים והיבואנים. כיום אין לרשות ההגבלים סמכות חוקית לבדוק הסכמים אלה.



"ייתכן שנידרש לשינויים נוספים בענפים שהיו פטורים מהחוק, אך לא כרגע", אמרה קן. לדבריה, באירופה בוטל באחרונה הפטור מהחוק להובלה ימית. מקורבים לרשות העריכו כי הבדיקה תחל בחודשים הקרובים, לאחר החלת החוק על ענף התעופה בתחילת 2009.



שר התמ"ת, אלי ישי, אישר בשבוע שעבר את החלת החוק על ענף התעופה, כך שיהיה תחת פיקוח רשות ההגבלים העסקיים. המשמעות היא שכל ההסכמים שייחתמו בין חברות תעופה יהיו כפופים לאישור רשות ההגבלים, למעט הסכמים שקיבלו מראש פטור מאישור ("פטור סוג"). ההסכמים שיידרשו לאישור יהיו הסכמי קיבולת קיימים וחדשים של שיתוף פעולה בין חברות בטיסות לאותם יעדים שחלקם מוכר בשם "קוד שרינג".



השינוי התקבל, למרות התנגדותה הנמרצת של אל על שטענה כי היא נמצאת בתחרות עזה מול חברות תעופה אחרות. צפוי כי החלת החוק על ההובלה הימית תהיה במתכונת דומה, עם פרסום פטור סוג ההסכמים שמהם לא נשקפת סכנת פגיעה בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully