וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת חיסול בכנסת

צבי זרחיה

4.11.2008 / 7:47

כלכלת בחירות



>> הקדמת הבחירות גרמה לבולמוס קניות של חברי הכנסת המבקשים לנצל עד תומו של התקציב הפרלמנטרי המועמד להם ליצירת קשר עם הציבור.

מדובר בתקציב שנתי של 68 אלף שקל בשנה לח"כ השוכר לשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת. ח"כ שאינו שוכר לשכה פרלמנטרית זכאי לתקציב שנתי של 49 אלף שקל. ח"כ שלא ניצל את תקציבו ב-2007 יכול להעביר סכום של עד 12 אלף שקל לניצול ב-2008. לעומת זאת, 26 השרים זכאים לתקציב של 25 אלף שקל בלבד.



מנתונים שהגיעו ל-TheMarker עולה ש-25 ח"כים צברו כל אחד 30-55 אלף שקל. 61 ח"כים צברו עד 30 אלף שקל. שמונה ח"כים בזבזו את כל התקציב הניתן לרשותם ב-2008. כתוצאה מכך, יקבלו 6,000 שקל בלבד עד לבחירות.



מי שייכנס למחסן הכנסת יבחין בהמולה: חברי הכנסת משגרים את העוזרים הפרלמנטריים שלהם על מנת שיצטיידו בציוד משרדי הניתן להם במסגרת התקציב ליצירת קשר עם הציבור.



הח"כים מבקשים לנצל את התקציב לא רק לקבלת כלי כתיבה, ודיו למדפסות ערב הבחירות במפלגותיהם לקביעת הרכב הרשימה לכנסת ה-18 מוציאים הח"כים את כל התקציב השנתי הניתן להם ליצירת קשר עם הציבור.



בכספים אלה משתמשים הח"כים למימון כנסי בחירות שבהם יגישו כיבוד קל לבוחרים, סקרי דעת קהל, מסיבות עיתונאים. הח"כים יפיקו עלונים לבוחרים על פעילותם הפרלמנטרית, ישכרו כותבי נאומים, ישכרו פלאפונים לעוזרים ולפעילים ועוד.



לקראת הבחירות מגבילה הכנסת את הח"כים מלרכוש ציוד חשמלי כמו: מקררים, טלוויזיות, מחשבי כף יד, מחשבים, מכונות אספרסו, קומקומים, מכונות לשטיפת כלים, פקסימיליות ועוד. הח"כים גם לא יוכלו עד לבחירות ללמוד שפות על חשבון הכנסת.



אבל זה עוד לא הכל: הח"כים שלא יבחרו לכנסת הבאה יוכלו לרכוש במחיר מוזל מהכנסת את כל הציוד החשמלי (מחשבים, טלוויזיות) והריהוט שקנו במהלך 3 השנים האחרונות מהתקציב ליצירת קשר עם הציבור. המחיר הוא בסביבות שליש עד שני שלישים מערכו של מוצר חדש.



כמה שווה אפי איתם?



הליכוד ירוויח כתוצאה מהצטרפותו למפלגה של ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי). כסיעת יחיד הוא יביא עימו מקדמת מימון בחירות מהמדינה בסך של 743 אלף שקל. הליכוד השרוי בחובות של 34 מיליון שקל, יקבל את המקדמה הזו בסוף דצמבר 2008 יחד עם מקדמה בסך 9.168 מיליון שקלים שיקבל הליכוד בגין 12 חברי הכנסת שלו.



אבל זה עוד לא הכל: הצטרפותו של איתם כסיעת יחיד תגדיל את תקרת ההוצאה של הליכוד במערכת הבחירות ב-12.190 מיליון שקל.



תקרת ההוצאה של הליכוד במערכת הבחירות (ללא איתם) היא כ-29 מיליון שקל. סכום זה נגזר ממספר ח"כי המפלגה בכנסת היוצאת. עם הצטרפותו של איתם כסיעת יחיד יוכל הליכוד להוציא בבחירות כ-41 מיליון שקל. בליכוד מקווים שהגידול בתקרת ההוצאה יסייע לתחרות מול קדימה שלפי מספר המנדטים שלה כיום - 29 - תוכל להוציא בבחירות כ-70 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully