וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הדגל הישראלית נדדה לסין

אורה קורן

4.11.2008 / 7:47



>> הייצור הישראלי ממשיך לנדוד מזרחה, לסין, והפעם מדובר בקודאק ישראל. חטיבת התקשורת הגרפית הישראלית של קודאק תיפרד מיחידת הייצור הגדולה שלה, וישארו בישראל רק עובדי מחקר ופיתוח ותכנון המוצרים של החטיבה.

חטיבת התקשורת הגרפית הישראלית מבוססת על ארבע רכישות שבוצעו בשנים האחרונות - שתיים מהן של חברות ישראליות לשעבר. הרכישה הגדולה היתה בתחילת 2005, אז נרכשה החברה הישראלית-קנדית קריאו בכמיליארד דולר. קריאו עצמה רכשה ב-2000 את חטיבת הקדם דפוס של סאיטקס הישראלית, שנחשבה לספינת הדגל של ענף הדפוס הישראלי. בינואר 2004 רכשה קודאק את סאיטקס דיגיטל פרינטינג תמורת 250 מיליון דולר מאי.די.בי.



העברת הייצור מישראל לסין היא חלק מארגון מחדש שעורכת קודאק העולמית במערכי הפיתוח והייצור שלה, שעיקרו קונסולידציה של מערכות. למפעל בסין עברו כבר מערכי ייצור ממפעלי קודאק בארה"ב ובקנדה.



קודאק העולמית פועלת באמצעות שלוש חטיבות עיקריות, שהניבו ב-2007 הכנסות של כ-10 מיליארד דולר: חטיבת התקשורת הגרפית סיפקה כ-3.6 מיליארד דולר, חטיבת התקשורת הדיגיטלית 4.6 מיליארד דולר וחטיבת הפילם כ-2 מיליארד דולר.



על חלקה של ישראל בחטיבה הגרפית של קודאק העולמית אמר לפני כמה חודשים מנכ"ל משותף של קודאק ישראל, אבי ולדמן: "חטיבת התקשורת הגרפית מוגדרת כמנוע הצמיחה המרכזי של קודאק בשנים הבאות, וקודאק ישראל היא אחד משני מרכזי הפיתוח הקשורים בהצלחת החטיבה הזאת. אנחנו חוד החנית של הטכנולוגיה בתחום התקשורת הגרפית של קודאק העולמית, ובעולם בכלל. יש לנו נגיעה משמעותית כמעט בכל הטכנולוגיות שמשולבות במכונות שנמכרות. טכנולוגיות ופיתוחים שמקורם בישראל משולבים בכ-80% מהמוצרים של החטיבה הגרפית-דיגיטלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully