וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרגים את מכשיר הסלולר? חכו לינואר

בר חיון

4.11.2008 / 7:47



>> החל בינואר לא יוכלו חברות הסלולר לייקר את התעריפים שהן גובות במהלך תקופת ההתחייבות. לכן, ממליצה המועצה לצרכנות למי שמתכוון לשדרג את מכשיר הסלולר או לחדש את תקופת ההתחייבות עם חברת הסלולר, לשקול להמתין.

בחוזים הקיימים רשאיות החברות להעלות התעריפים עד שיעור מסוים בכל שנה. החשש הוא כי חברות הסלולר עלולות לנצל את זמן ההמתנה עד לכניסת ההוראה לתוקף, כדי לכבול צרכנים בחוזים שבהם ניתן יהיה להעלות תעריפים.



מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי עיקרון ההגינות מחייב את חברות הסלולר ליידע את הצרכנים בעובדה כי בתום 2008 תיכנס ההוראה לתוקף, והם יוכלו להתחייב בחוזים שבהם התעריף סופי וקבוע מראש למשך כל תקופת ההתקשרות. יש לציין שעד כה, כל רפורמה צרכנית שנקט משרד התקשורת הביאה להעלאת תעריף על ידי החברות הסלולריות, וכך הן פיצו עצמן על הרפורמות.



בכירים בענף מעריכים כי קביעת מחיר לתקופה של 18 חודשים תפחית את גמישות החברות להגיב לשינוים ותגרור העלאת תעריפים מראש. למרות זאת, עו"ד זאב פרידמן, היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, אומר כי כדאי לחכות, משום שהתיקון בחוק עשוי לחדד את התחרות בין החברות. "עד כה, בתגובה לכל רפורמה חברות הסלולר העלו תעריפים. ואולם התיקון החדש לחוק ייצור שקיפות שבאמצעותה יוכל הצרכן, לבדוק את הצעותיהן של המתחרות לפני כניסה להתחייבות ארוכת טווח", אמר פרידמן.



דבריו של פרידמן מקבלים משנה תוקף לאור המעבר הצפוי של פלאפון לרשת GSM ברבעון הראשון של 2009. ההערכות הן כי לאחר המעבר תנסה פלאפון לפתות מעבר צרכנים אליה באמצעות מבצעים. רפורמה נוספת הנכנסת לתוקף בינואר היא חיוב החברות לתמחר את זמן האוויר לפי מקטעי זמן של שניות, דבר שצפוי לייצר חיסכון של 5%-8% לצרכן. למי שבכל זאת אינו יכול לחכות עד ינואר, מומלץ לשקול רכישה של מכשיר שלא דרך מפעילות הסלולר, אלא בחנויות מקוונות של יבואנים מקבילים או ברשתות שיווק כמו הום סנטר ומחסני חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully