וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק בישראל מוצא אלטרנטיבות למכוניות האירופיות"

דניאל שמיל

4.11.2008 / 7:47



>> "ישראל כבלה את עצמה מבחינת תקינה לאירופה", אומר מקור בכיר בענף הרכב בהתייחס לדו"ח. "אבל מערב אירופה היא שוק עשיר, מפוטם ומפונק. ישראל היא שוק מתפתח - בתווך בין מערב אירופה להודו. הגישה למכוניות זולות נמנעת מישראל. אם נצמדים לתקינה האירופית, זה תוקע את שוק הרכב, ולכך צריך להוסיף את היבוא הבלעדי של מכוניות.

"בשל כך, הגישה למכוניות זולות נמנעת מישראל. השוק מוצא אלטרנטיבות למכוניות האירופיות - בעיקר קוריאניות זולות. המכוניות הקוריאניות הן הדצ'יה שלנו".



עם זאת, לטענת הבכיר ישראל תושפע מן המהלכים העולמיים. "אם פולקסווגן מייצרת מכוניות זולות בהודו, הן יגיעו גם לישראל", אומר הבכיר.



ישראל היא שוק עם מאפיינים ייחודיים, ובהם מיסוי גבוה ושוק הנשלט על ידי ציי רכב וכולל "סבסוד כפול" (הצרכן הפרטי משלם על ההנחות בליסינג). בשנים הקרובות יחולו שינויים דרסטיים ברגולוציה של שוק הרכב בישראל.



בראש השינוים - שווי שימוש רציף שיחושב כשיעור קבוע ממחיר הרכב ויאפשר תחרות פתוחה יותר, מיסוי ירוק שיעודד מכוניות חשמליות ובמקביל, גם פתיחת שוק הרכב לתחרות, עם התרת היבוא המקביל. כל אלה יכולים לקרב את ההתנהגות של השוק בישראל לשווקים מתפתחים במזרח אירופה, כמו הונגריה ופולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully